Allegro.de wystartowało po południu 1 czerwca. Na razie to projekt testowy, stąd skala jego działalności jest nieporównywalnie mniejsza niż w przypadku Allegro.pl. - Stworzyliśmy platformę dla polskich sprzedawców, chcących dotrzeć do klientów w Niemczech i na razie temu dedykowany jest ten serwis – mówi Paweł Klimiuk, rzecznik Grupy Allegro.

Póki co oferta liczy zatem niewiele kategorii, nie ma też w planach rozszerzania jej o towary ofertowane przez niemieckich przedsiębiorców czy osoby fizyczne. – Chcemy promować wymianę transgraniczną i temu ma służyć ten projekt – dodaje Paweł Klimiuk. Wielu klientów polskiego Allegro już rozwija swoje operacje Niemczech, a taki serwis ma im to jeszcze bardziej ułatwić.

Allegro od czasu przejęcia przez południowoafrykański koncern Naspers systematycznie rozwija swoją obecność w regionie. Do grupy należy szereg serwisów handlowych czy ogłoszeniowych w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Handel transgraniczny to ostatnio bardzo modny temat wśród firm internetowych. W ciągu ostatnich tygodni projekty dedykowane promocji sprzedaży towarów przez polskie firmy na czołowe rynki zagraniczne, ogłosiły choćby Amazon czy PayPal. Polskie firmy wciąż stosunkowo rzadko prowadzą zagraniczna sprzedaż przez internet, takie projekty uruchomiło jedynie kilka procent przedsiębiorstw. To efekt utrzymujących się barier np. różnicowanie cen produktów w zależności od kraju pochodzenia kupującego czy podobny mechanizm dla cen przesyłek. Likwidowanie barier w handlu internetowym w ramach UE to jeden z priorytetów Komisji Europejskiej.