Peek & Cloppenburg reklamuje ubrania nazistowskim hasłem

Popularna sieć handlowa z Hamburga Peek & Cloppenburg reklamuje się ostatnio nazistowskim hasłem. Wywołała tym skandal w niemieckiej prasie.

Aktualizacja: 24.05.2018 14:38 Publikacja: 24.05.2018 14:20

Peek & Cloppenburg reklamuje ubrania nazistowskim hasłem

Foto: Bloomberg

Hasło "Jedem das Seine" (Każdemu to, co mu się należy) widnieje m.in. na bramie obozu koncentracyjnego Buchenwald, a od niedawna także na stronie internetowej sieci handlowej.

Takim hasłem niemiecka firma reklamuje męskie koszule, krawaty oraz muszki.

- Tego typu reklama jest nie tylko pozbawiona smaku, ale także świadczy o słabej pamięci historycznej - uważa André Schollbach, polityk partii Die Linke. Zdaniem polityka używanie nazistowskich haseł w reklamie jakichkolwiek produktów to "skrajny cynizm".

Peek & Cloppenburg zareagował szybko i przeprosił wszystkich, których uczucia uraził. Firma podkreśliła, że absolutnie nie miała takiego zamiaru i poprosiła o wybaczenie tej "niezręczności". W oświadczenie przesłanym gazecie „Sächsische Zeitung", rzeczniczka firmy podkreśliła jednak, że takie samo hasło widniej także na licznych budynkach sądowych w Niemczech i nie wzbudza kontrowersji.

Niemiecka sieć odzieżowa nie jest pierwszą, która "zaliczyła wpadkę" z tym hasłem. W przeszłości usiłowały je wykorzystywać także Nokia, Tchibo, Esso, Rewe, Burger King, oraz monachijski Merkur Bank. Wszystkie rezygnowały po oburzeniu w mediach.

Konzentrationslager Buchenwald był niemieckim nazistowskim obozem koncentracyjnym założonym w Ettersberg w pobliżu Weimaru. Funkcjonował od lipca 1937 do końca wojny. W KL Buchenwald od 1937 do 1945 przebywało łącznie ok. 250 tys. osób ze wszystkich krajów Europy, liczbę ofiar szacuje się na 56 tys. W 1944 do obozu trafili również powstańcy warszawscy, między innymi z warszawskiej Woli.

Więźniami obozu byli m.in. węgierski pisarz, laureat nagrody Nobla Imre Kertész oraz rumuński pisarz Elie Wiesel, laureat pokojowego Nobla.

Hasło "Jedem das Seine" (Każdemu to, co mu się należy) widnieje m.in. na bramie obozu koncentracyjnego Buchenwald, a od niedawna także na stronie internetowej sieci handlowej.

Takim hasłem niemiecka firma reklamuje męskie koszule, krawaty oraz muszki.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Wojna Lidla i Biedronki zwiększy długi sklepów
Handel
Coraz ostrzejsza walka Lidla i Biedronki. To będzie tania Wielkanoc?
Handel
LPP podnosi rękawicę i odpiera zarzuty Hindenburg
Handel
Lidl ponownie uderza w Biedronkę. Co zarzuca konkurentowi niemiecka sieć?
Handel
Prezes LPP uspokaja inwestorów. Akcje odbijają po załamaniu