Efekt szminki działa też w produktach z wysokiej półki

Liczy się nie tylko marka, ale przede wszystkim jakość.

Publikacja: 08.05.2018 21:00

Efekt szminki działa też w produktach z wysokiej półki

Foto: shutterstock

Kosmetyki i perfumy – jedna z szybciej rosnących kategorii rynku luksusowego. Pojawiają się nowe marki, ale nadal jest miejsce na kolejne. – Jedynie rynek osobistych dóbr luksusowych, obejmujący ubrania, akcesoria, biżuterię i zegarki, zachowuje znaczną odporność na zawirowania w gospodarce. W okresie hossy historycznie rósł on szybciej, natomiast w czasie bessy utrzymywał swoją wartość – mówi Tomasz Wiśniewski, partner w KPMG w Polsce. Kosmetyki to jedna z bardziej przystępnych cenowo kategorii tego rynku, stąd ma znacznie szerszą grupę docelową niż choćby biżuteria, a zwłaszcza odzież i akcesoria. Drobniejsze produkty z grupy kosmetyków kolorowych nawet z logo najsłynniejszych marek można już kupić za ok. 100 zł, co czyni je dostępnymi dla większości konsumentów.

Pozostało 93% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy