Alkohole z najwyższej półki to najszybciej popularyzujący się produkt luksusowy w Polsce. Ma też zdecydowanie najszerszą dystrybucję. Polacy wydają na alkohole ponad 60 mld zł, ale w zdecydowanej większości jest to standardowa oferta w akceptowalnych dla wszystkich poziomach cenowych. Co roku dochodzi do pewnych zmian, w jednym zyskuje wino, w innym piwo, dość stabilne są wydatki na produkty spirytusowe. Ma to związek z bogaceniem się społeczeństwa i stałych wzrostem liczby osób zamożnych i bogatych. Zgodnie z naszymi prognozami z ubiegłych lat liczba dobrze zarabiających osób mieszkających w Polsce w 2016 roku przekroczyła 1 mln. – Spodziewamy się, że w 2017 r. osób zarabiających powyżej 85 tys. zł brutto rocznie będzie już nieco ponad 1,1 mln – mówi Andrzej Marczak, partner w KPMG w Polsce. – Rośnie również liczba polskich HNWI, czyli osób, których majątek netto wart jest więcej niż 1 mln dolarów. W 2017 jest ich już 57 tys., z czego 203 osoby są w posiadaniu majątku większego niż 100 mln dolarów – dodaje.