Francuska sieć handlowa Auchan wprowadzi na polski rynek swoją nową markę – MyAuchan. W Polsce placówki nowych sklepów mają funkcjonować pod szyldem „Moje Auchan". Sieć dopiero co zaczęła testowanie tego formatu w Portugalii, a już wprowadza go do Polski.

Sklepy „Moje Auchan" mają być typowymi placówkami typu convenience o powierzchni od 200 do 500 metrów kwadratowych. Jeżeli będą wyglądać tak, jak placówka w Lizbonie, to zapewne będą podzielone na trzy strefy – świeża żywność, przekąski i pozostałe artykuły spożywcze. Będzie w nich także duży wybór zdrowej i dietetycznej żywności. Taki format sklepu oznacza, ze Auchan będzie też konkurować z sieciami takimi jak ABC, Żabka czy z należącymi do Carrefour sklepami Carrefour Express.

MyAuchan obecny jest też we Francji. Z materiałów reklamowych wynika, że w tym kraju sklepy te będą nie tylko typowym sklepem convenience, ale będą też mogły łączyć funkcje kawiarni i przestrzeni coworkingowej. W Polsce przestrzeń coworkingową można znaleźć w wielu centrach handlowych pod szyldem Auchan.

W Polsce Auchan obecny jest od 1996 roku, gdy w Piasecznie pod Warszawą otwarto pierwszy hipermarket tej sieci. Obecnie ma 76 hipermarketów i 33 supermarkety operujące pod markami Auchan (hipermarkety) i Simpy (supermarkety).