Według tygodnika sporządzona została też lista tytułów, które maja być promowane i znalazły się na niej głównie prawicowe tytuły. "Newsweek" pisze, że za decyzją stoi osobiście nowy prezes płockiego koncernu Daniel Obajtek.

PKN Orlen zaprzecza informacjom tygodnika, ale jednocześnie przyznaje, że w ofercie stoisk na stacjach nastąpi zmiana w ofercie prasy.

"PKN ORLEN pragnie zdecydowanie podkreślić, iż replikowana przez media informacja podana wczoraj przez tygodnik Newsweek o rzekomym wycofaniu ze stacji paliw ORLEN części prasy jest nieprawdziwa" - napisano w komunikacie.

"Pragniemy poinformować, że w ramach cyklicznej optymalizacji oferty prasowej względem możliwości ekspozycyjnych, czasowo wstrzymana została dostawa na stacje kilku tytułów, różnych kategorii. Stan ten potrwa do czasu wypracowania nowych standardów ekspozycji" - informuje biuro prasowe Orlenu i podkreśla, że podobne, cykliczne działania były przeprowadzane w przeszłości i będą miały miejsce w przyszłości.

Stoiska z prasą na stacjach są dla wielu wydawców ważnym kanałem dystrybucji. Nieoficjalnie mówi się, że sprzedaż „Playboya" może spaść nawet o 10 procent - przypomina Newsweek.