Mecz w telewizji prawie jak na stadionie

Polacy ruszyli po telewizory 4K. W tym roku w tej technologii sprzedanych będzie większość telewizorów w Polsce. To efekt spadających cen

Aktualizacja: 17.03.2018 22:19 Publikacja: 17.03.2018 07:00

Mecz w telewizji prawie jak na stadionie

Foto: Bloomberg

Telewizory to jedna z głównych kategorii jeśli chodzi o sprzedaż sprzętu elektronicznego. Polacy rocznie kupują ich ponad 2 mln sztuk i w tym ujęciu rynek jest dość stabilny. Nie znaczy to jednak, że struktura sprzedaży się nie zmienia, a wręcz przeciwnie.

Firma Samsung specjalnie dla „Rz" prognozuje, że już w połowie 2018 r. sprzedaż telewizorów Ultra High Definition (4K) w Polsce będzie większa niż telewizorów Full HD i HD razem wziętych. – My znacznie wyprzedziliśmy ten trend i obecnie ponad 70 proc. sprzedawanych telewizorów naszej firmy to telewizory 4K – mówi Maciej Konieczny – dyrektor dywizji Visual Display w Samsung Electronics Polska.

Jak zauważa kolejny trend to rosnąca sprzedaż telewizorów o dużych przekątnych. - O ile w 2013 roku telewizory 55 cali i większe stanowiły w Polsce ilościowo 3 proc. rynku, to w 2017 r. już 15,4 proc. ilościowo. Ten trend ulega cały czas wzmocnieniu – dodaje.

Inne firmy potwierdzają, że zainteresowanie konsumentów technologia 4K rośnie. Nic dziwnego skoro pozwala ona osiągnąć cztery razy lepsze parametry obrazy niż dotychczasowy lider czyli Full HD.

- Widzimy coraz większy spadek zainteresowania telewizorami bez technologii 4K, dlatego w naszej ofercie na nowy, 2018 rok jest już tylko jedna seria Full HD: WF6. Pozostałe telewizory oferują obraz w jakości 4K HDR – mówi Kamil Krzywański, rzecznik Sony w Polsce. - Warto jednak podkreślić, że nawet nasza najniższa seria WF6 wyposażona w matrycę Full HD będzie dawała klientom możliwość cieszenia się obrazem w jakości HDR – dodaje.

Również detaliści podkreślają, że konsumenci bardzo wyraźnie przesuwają swoje zainteresowanie w stronę dotąd wydawałoby się niszowej technologii. - Rok 2017 należał do telewizorów z technologią 4K i OLED. Te ostatnie pobudzały rynek telewizorów premium. Obecnie klienci decydują się coraz częściej na zakup telewizora o większej przekątnej ekranu ze względu wysoką rozdzielczość oraz coraz szerzej dostępną treść UHD, a nawet 4K – mówi Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn.

Upowszechnianiu 4K sprzyjają nadawcy telewizyjni, oferujący w tej technologii coraz więcej treści. NC+ oferuje transmisje sportowe, ale także własne seriale. Także Orange ma w swojej ofercie telewizyjnej kanał w tej technologii.

Skoro jest tylu nabywców telewizorów przystosowanych do wysokiej jakości obrazu, na pewno będzie też rosła oferta odpowiednich treści. To tylko kwestia czasu.

Telewizory to jedna z głównych kategorii jeśli chodzi o sprzedaż sprzętu elektronicznego. Polacy rocznie kupują ich ponad 2 mln sztuk i w tym ujęciu rynek jest dość stabilny. Nie znaczy to jednak, że struktura sprzedaży się nie zmienia, a wręcz przeciwnie.

Firma Samsung specjalnie dla „Rz" prognozuje, że już w połowie 2018 r. sprzedaż telewizorów Ultra High Definition (4K) w Polsce będzie większa niż telewizorów Full HD i HD razem wziętych. – My znacznie wyprzedziliśmy ten trend i obecnie ponad 70 proc. sprzedawanych telewizorów naszej firmy to telewizory 4K – mówi Maciej Konieczny – dyrektor dywizji Visual Display w Samsung Electronics Polska.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż
Handel
Sankcje odcinają rosyjski handel
Handel
Whirlpool tnie zatrudnienie. To może być dopiero początek
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla