Sieci walczą z zakazem promocjami

Większość sklepów, które muszą zamknąć się w niedzielę, w inne dni wydłużyła godziny pracy, nawet do północy.

Publikacja: 08.03.2018 20:00

Sieci walczą z zakazem promocjami

Foto: Adobe Stock

Zakaz handlu w niedzielę poza prognozowanym kilkumiliardowym spadkiem przychodów sieci detalicznych spowoduje na rynku ogromne zamieszanie. Co drugi konsument chce w niedzielę nadal kupować, inni chcą zakupy przesunąć na inne dni tygodnia, choć największa grupa wskazuje sobotę – aż 36 proc.

– Jednocześnie spora grupa osób nie zamierza całkowicie rezygnować z niedzielnych zakupów – będą one miały nieco innych charakter i będą dokonywane w małych sklepach. Dlatego ich właściciele mogą liczyć na wyższe obroty – mówi Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia. – Zyskają też stacje benzynowe – wprawdzie odsetek osób planujących tam przenieść swoje zakupy wynosi tylko 9 proc., jednak w miarę rozwoju oferty sklepów na stacjach, do czego przymierzają się już niektóre sieci, można się spodziewać, że i tu obroty będą wyższe – dodaje.

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale