Reklama
Rozwiń
Reklama

Co TTIP będzie oznaczał dla konsumentów w Europie i USA?

Drastyczne cięcia ceł i zniesienie barier najbardziej dokuczliwych dla biznesu zaoferowały sobie nawzajem Unia Europejska i Stany Zjednoczone — wynika z dokumentu do którego dotarł Correctiv niemiecki portal niezależnych dziennikarzy.

Aktualizacja: 24.02.2016 13:34 Publikacja: 24.02.2016 11:48

Drastyczne cięcia ceł i zniesienie barier najbardziej dokuczliwych dla biznesu zaoferowały sobie naw

Drastyczne cięcia ceł i zniesienie barier najbardziej dokuczliwych dla biznesu zaoferowały sobie nawzajem Unia Europejska i Stany Zjednoczone.

Foto: Bloomberg

O szczegółach negocjacji dotychczas poinformowane było wąskie koło ekspertów — reprezentanci rządów, Kongresu USA, Parlamentu Europejskiego, ale i rzesza 600 doradców po stronie amerykańskiej. Teraz unijna komisarz ds. handlu, Cecilia Malmstroem nie ukrywa, że ujawnienie dokumentów przez niemiecki portal znacznie osłabiło pozycję negocjacyjną Brukseli.

Według informacji Correctiv negocjacje umowy Transatlantyckiego Partnerstwa w dziedzinie Handlu i Inwestycji negocjacje nabrały tempa w połowie października 2015. Wtedy na stole znalazły się propozycje obydwóch stron dotyczące cięcia taryf, wcześniej były to tylko „hipotetyczne" propozycje. W tej chwili wszystko wskazuje na to, że jeśli strony dojdą do porozumienia, to 87,5 proc. wszystkich ceł zostanie całkowicie zniesionych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - w duecie taniej i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama