Kolekcje trampek zaprojektowanych przez gwiazdę R&B okazały się strzałem w dziesiątkę

Kolekcje trampek zaprojektowanych przez gwiazdę R&B okazały się strzałem w dziesiątkę. Puma bije wynikami oczekiwania analityków.

Publikacja: 18.02.2016 13:38

Kolekcje trampek zaprojektowanych przez gwiazdę R&B okazały się strzałem w dziesiątkę

Foto: AFP

Wyniki niemieckiego producenta obuwia i odzieży sportowej w czwartym kwartale ubiegłego roku przewyższyły oczekiwania analityków. Wszystko dzięki limitowanej wersji butów „Creeper", które pojawiły się w sklepach Puma w drugiej połowie roku. Pierwsza kolekcja obuwia zaprojektowana przez Rihannę zyskała duże zainteresowanie w mediach społecznościowych i prasie. Już w listopadzie 2015 r. weszła do sprzedaży druga kolekcja pod etykietą barbadoskiej piosenkarki – wysokie trampki „Eskiva".

Zysk Pumy przed odliczeniem odsetek i opodatkowaniem wyniósł w czwartym kwartale 10,9 mln euro. To o 2,6 proc. więcej niż rok wcześniej i znacznie powyżej średnimi oczekiwaniami analityków na poziomie 5,6 mln euro. Przychody w tym okresie skoczyły o 17 proc., zaś sprzedaż urosła do 879 mln euro, przewyższając prognozy o 31,1 mln euro – poinformowała w czwartek firma.

Roczne wyniki okazały się również wysoce zadowalające dla sieci sportowych sklepów. Całkowita sprzedaż Pumy w ubiegłym roku wyniosła 3,39 mld euro, natomiast zysk operacyjny 96,3 mln euro.

Puma planuje w bieżącym roku rozszerzyć serię produktów Rihanny o kolejne linie obuwia i odzieży. Gwiazda rozpoczęła współpracę z firmą ponad rok temu na stanowisku dyrektora kreatywnego. Jej wpływ na wewnętrzny dział tworzenia produktów przyniósł Pumie niespodziewanie wysokie korzyści. Firma prognozuje przynajmniej jednocyfrowy wzrost sprzedaży w 2016 r. oraz wysokość marży brutto utrzymującą się na poziomie 45,5 proc.

– Zarówno współpraca z Rihanną, jak i nadchodzące mistrzostwa EURO 2016, mogą w tym roku spotęgować przychody Pumy – ocenia Zuzanna Pusz, analityk banku Berenberg.

- Rihanna potrafi świetnie sprzedać swoje trampki i Puma zamierza zbudować na tym coś wyjątkowego, czego jeszcze nie widzieliśmy na kobiecym rynku mody – zapowiada dyrektor generalny Pumy, Bjoern Gulden.

Odkąd Gulden przejął kierownictwo w firmie w 2013 r., jego nadrzędnym celem jest rozbudowa kolekcji treningowych i fitnessowych przeznaczonych dla kobiet. Liczy na to, że dzięki współpracy z popularną piosenkarką i kreatorką mody uda mu się przywrócić Pumie dawną pozycję w rynku.

- Rihanna jest obecnie najbardziej rentowną celebrytką w przemyślę produktów sportowych – komentuje Matt Powell, analityk grupy NPD zajmującej się badaniem rynku.

Wyniki niemieckiego producenta obuwia i odzieży sportowej w czwartym kwartale ubiegłego roku przewyższyły oczekiwania analityków. Wszystko dzięki limitowanej wersji butów „Creeper", które pojawiły się w sklepach Puma w drugiej połowie roku. Pierwsza kolekcja obuwia zaprojektowana przez Rihannę zyskała duże zainteresowanie w mediach społecznościowych i prasie. Już w listopadzie 2015 r. weszła do sprzedaży druga kolekcja pod etykietą barbadoskiej piosenkarki – wysokie trampki „Eskiva".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł