W ten sposób PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) chce walczyć z produkcją galanterii ze skór egzotycznych zwierząt. Dzięki tej inwestycji obrońcy praw zwierząt będą mieli prawo udziału w zgromadzeniach inwestorów Louis Vuitton Moët Hennessy, do którego należą takie marki jak Louis Vuitton, Givenchy, Marc Jacobs, Kenzo, Bulgari czy Dior - informuje Reuters.

To nie pierwsza tego typu akcja, wcześniej PETA zaangażowała się finansowo w takie marki jak Hermes oraz Prada.

PETA postanowiła działać, gdy na światło dzienne wyszła informacja, o fatalnych warunkach panujących na farmach krokodyli w Wietnamie – w tym dwóch zaopatrujących w skóry garbarnie należące do właściciela Louis Vuitton, koncernu LVMH. Film nagrany przez działaczy PETA pokazuje złe warunki życia krokodyli i brutalne metody ich uśmiercania. Zdaniem PETA podobne warunki panują w innych hodowlach krokodyli na świecie - w Afryce, Ameryce Północnej oraz Azji.