Hekatomba polskich sklepów z ubraniami

Do końca roku z rynku zniknie nawet tysiąc placówek. Klienci wolą zakupy w internecie.

Aktualizacja: 10.01.2018 20:10 Publikacja: 10.01.2018 20:00

Hekatomba polskich sklepów z ubraniami

Foto: Bloomberg

W Polsce na koniec 2017 r. działało 38 tys. sklepów sprzedających głównie takie towary, w ostatnich latach ich liczba jednak systematycznie spada. Bieżący rok zapowiada się podobnie – według danych firmy badawczej Euromonitor International dla „Rz" do grudnia zniknąć ich może ponownie ok. tysiąca.

Nie oznacza to bynajmniej, że sprzedaż ubrań czy butów spada. Rynek wart jest już ponad 35 mld zł i systematycznie rośnie o kilka procent rocznie. Popyt systematycznie przesuwa się do kanału internetowego, co jest głównym powodem kurczenia się sieci punktów stacjonarnych. Euromonitor International podaje, że w 2018 r. sprzedaż w sklepach tradycyjnych spadnie o ok. 0,6 proc.

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu