Po cichu ze swojego projektu 1 Minute wycofała się grupa Eurocash, lider hurtowej dystrybucji w Polsce. - Po zrealizowanych z sukcesem w ubiegłych latach projektach: Faktoria Win i PayUp, spółka zdecydowała o rozwinięciu: konceptu Duży Ben i udostępnieniu go franczyzobiorcom oraz dystrybucji wysokiej jakości produktów świeżych do klientów Eurocash Dystrybucja – podała firma w raporcie za 2017 r. - Z drugiej strony, projekt 1minute zostanie zawieszony z powodu braku dedykowanej oferty i łańcucha dostaw na rynku – czytamy w dokumencie.

Firma nie podała ile lokalizacji w związku z tym zostanie zlikwidowanych, jednak jak donosił portal Gazeta.pl sklepy tej sieci były już od kilku dni zamykane.

Convenience to niewielkie sklepy spożywcze, zazwyczaj położone na osiedlach czy w zagłębiach biurowych. Ważną częścią ich oferty jest gastronomia oraz szereg usług np. możliwość kupienia kawy na wynos czy opłacenia rachunków.

Takich sklepów jest już w Polsce ok. 40 tys. i według danych Euromonitor International to drugi pod względem udziału w wydatkach Polaków, segment rynku. Liderem są dyskonty kontrolujące już niemal 30 proc. rynku handlowego, ale sklepy convenience mają już niemal  22 proc.

Liderem segmentu jest Żabka, ale sklepy convenience prowadzi też wiele innych sieci jak choćby Carrefour czy również Eurocash.