Dane podał Retail Institute na podstawie informacji z ponad 110 centrów handlowych raportujących dzienną odwiedzalność. - Odwiedzalność w ponad 110 centrach handlowych w tygodniu 10, czyli od 5 do 11 marca 2018 roku, spadła aż o 13,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, przy czym liczba odwiedzin w ciągu pierwszych sześciu dni tygodnia, tj. od poniedziałku do soboty w roku 2018 była tylko o 0,2 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2017 - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. Oznacza to, że między 5 a 11 marca centra handlowe odwiedziło o blisko milion klientów mniej niż w 2017 roku, a sam spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedziele. 

W przypadku centrów znajdujących się na obrzeżach miast spadki były jeszcze większe - centra te odwiedziło 15,3 proc. mniej klientów niż w roku ubiegłym. Nieco lepiej poradziły sobie centra śródmiejskie (-12 proc.). W przypadku obu typu obiektów również widać wpływ zakazu handlu na wyniki. Biorąc pod uwagę wyniki galerii handlowych tylko w pierwszych sześciu dniach tygodnia, od poniedziałku do soboty, widać, że centra znajdujące się na peryferiach miast wykazywały trend wzrostowy (0,6 proc.).

56,41 proc. wszystkich odwiedzin klientów w minionym tygodniu przypadły na: czwartek (16,29 proc.), piątek (17,31 proc.) oraz rekordową sobotę (22,81 proc.). Są to wyniki porównywalne do rozkładu odwiedzalności centrów handlowych w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Sama niedziela stanowiła 2,81 proc. wszystkich wizyt, co stawia pod znakiem zapytania wyniki branży usługowej, gastronomicznej i rozrywkowej operującej na terenie galerii w tym czasie.