Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Handel

Coraz częściej kupujemy online za granicš. Choć rzadziej niż inni Europejczycy

materiały prasowe
Siedmiu na dziesięciu europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakup produktów u zagranicznych sprzedawców - wynika z najnowszego badania firmy kurierskiej UPS. W Polsce ten odsetek jest wcišż niższy i sięga 64 proc.

Według raportu „Pulse of the Online Shopper 2017”, decydujemy się na takie transgraniczne zakupy głównie ze względu na lepsze ceny i dostęp do konkretnych marek oraz artykułów. Badanie wykazało, że e-konsumenci kupujšcy w zagranicznych sklepach zwracajš uwagę na zabezpieczenie płatnoœci (75 proc.), jasno okreœlony całkowity koszt zamówienia, obejmujšcy cła i opłaty (72 proc.), a także przejrzyste zasady zwrotów (63 proc.), ceny podane w walucie kraju kupujšcego (63 proc.) oraz szybkoœć dostawy (62 proc.). 

- Dzięki internetowi sprzedawcy mogš oferować swoje produkty klientom na całym œwiecie. Nasze badanie pokazuje, że prawie trzy czwarte europejskich e-konsumentów nabywa towary poza granicami własnego kraju, co otwiera perspektywy rozwoju dla małych i dużych sprzedawców detalicznych - komentuje Abhijit Saha, wiceprezes UPS Europe.

Raport pokazuje, że 96 proc. europejskich internautów kupujšcych online zdecydowało się na zakupy za poœrednictwem internetowych platform handlowych (w Polsce 97 proc. e-konsumentów) zamiast przez stronę internetowš sprzedawcy. Ponadto zakupów dokonywaliœmy coraz chętniej za poœrednictwem smartfonów (tak robiło 43 proc. użytkowników).

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL