Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Handel

Nietypowy apel premiera o patriotyzm gospodarczy rozpętał burzę w sieci

Mateusz Morawiecki
AFP
Premier Mateusz Morawiecki wygłosił dziœ apel do polskich producentów i sieci dystrybucyjnych, nawołujšc ich do patriotyzmu gospodarczego. Jego post opublikowany na Twitterze wywołał burzliwš reakcję internautów.

Premier złożył dzisiaj wizytę u dostawców mleka w województwie podlaskim i uczestniczył w konferencji w fabryce spółdzielni mleczarskiej Mlekovita. W przemówieniu podkreœlił duże znacznie pracy krajowych rolników dla polskiej gospodarki. Stwierdził, że nie można godzić się, że polskie produkty nie sš dopuszczane do zagranicznych rynków.

Jego zdaniem sieci handlowe, które organizujš tematyczne tygodnie, w czasie których promujš produkty z różnych krajów, powinny eksponować również w ten sposób rodzime artykuły. – Polskie produkty powinny być sprzedawane w ogromnej większoœci, tak jest to w krajach zachodnich, które broniš swoich rynków, mimo że wszyscy jesteœmy częœciš jednolitego rynku europejskiego – nawoływał.

Tymczasem, zdaniem premiera, wielkie sieci handlowe w Polsce sš zdominowane przez zagraniczny kapitał. - Jesteœmy częœciš UE – szanujemy to. Proszę o patriotyczne zachowanie się również tych sieci. Niech one traktujš polskich producentów i rolników nie tylko z szacunkiem należnym każdemu człowiekowi, ale przede wszystkich w relacjach handlowych dotyczšcych np. ceny skupu i sprzedaży – powiedział.

Premier: odpowiednie miejsce na półkach dla polskich produktów

Tego samego dnia Morawiecki zamieœcił na Twitterze Prawa i Sprawiedliwoœci wpis, w którym apelował do producentów z całej Polski, by rodzime produkty „znalazły odpowiednie miejsce na półkach”.

W sieci w mig zawrzało. Internauci zwrócili premierowi uwagę, że czasy gospodarki centralnie sterowanej w Polsce już przeminęły. Wskazywali, że faworyzowanie na półkach sklepowych polskich produktów, bez względu na to, czy dorównujš jakoœciš i cenš towarom konkurentów, nie leży w interesie konsumenta.

Internauci zaproponowali również, by Morawiecki zaapelował o to, aby ceny produktów dla zwykłych ludzi były tak samo szokujšco niskie, jak dla „elit”. Komentarze odnosiły się do rozsławionych w internecie zakupów Morawieckiego podczas Kongresu 590, kiedy to ówczesny wicepremier, korzystajšc z przywileju, mógł kupić napój energetyzujšcy za… złotówkę.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL