Z badania KPMG nt. zakupów promocyjnych wynika, że wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży lub promocji. 38 proc. badanych odpowiedziało, że zakupów promocyjnych dokonuje spontanicznie. Wstrzymywanie się z realizacją zakupów jest bardziej specyficzne dla mężczyzn (54 proc. wskazań) i konsumentów poniżej 35. roku życia (52 proc. wskazań).

88 proc. Polaków najchętniej korzysta z tradycyjnych i od dawna funkcjonujących wyprzedaży sezonowych. Natomiast zainteresowaniem połowy respondentów cieszą się całoroczne promocje, które dotyczą wybranego asortymentu. Coraz większą popularność zyskują akcje promocyjne, jak Czarny Piątek lub Cyfrowy Poniedziałek, które stosunkowo niedawno zaczęły wprowadzać sklepy działające w Polsce.

W świecie online nadal najpopularniejsze są promocje dotyczące darmowej dostawy, które wskazało blisko 55 proc. konsumentów cyfrowych. Zbliżony poziom, dzięki znaczącemu wzrostowi wskazań respondentów w stosunku do deklaracji z 2016 roku, odnotowały promocje oferowane w ramach tzw. Czarnego Piątku. Cyfrowy Poniedziałek nadal cieszy się jednak najmniejszą popularnością wśród tego typów promocji – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.