Ćwierć kroku do e-zakupów w Lidlu? Lidl uruchamia e-winnicę

Nie można powiedzieć, że Lidl będzie sprzedawać wina online, ale na pewno ułatwi do nich dostęp.

Aktualizacja: 27.10.2017 21:23 Publikacja: 27.10.2017 20:30

Ćwierć kroku do e-zakupów w Lidlu? Lidl uruchamia e-winnicę

Foto: 123RF

Od 3 listopada Lidl uruchamia nietypową na polskim rynku usługę dla swoich klientów lubiących wina. Pod adresem winnicalidla.pl klienci będą mogli wybrać i zarezerwować dowolne wina z oferty i zamówić je do najbliżej położonego sklepu sieci. Nie można jednak powiedzieć, że jest to sklep internetowy, gdyż płatność odbywać się będzie tylko w kasie zwykłego sklepu.

Wprowadzenie Winnicy Lidla na rynek, sieć tłumaczy faktem, że Polacy poszukują informacji o winach, ale wciąż mają opinię, że wina są drogie, a ich wybór trudny. W efekcie zakupy Polaków koncentrują się wokół znanych marek. Lidl widzi szansę na zmienienie przyzwyczajeń Polaków i chce promować kulturę picia wina.

- Nieustannie zmieniamy się i rozwijamy dla naszych klientów. Oprócz dostarczania wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych, niskich cenach, dążymy do wypełniania naszej kulinarnej misji edukacyjnej. Po platformie kuchnialidla.pl i szeregu innowacyjnych promocji oraz konceptów przyszedł czas zrobić krok naprzód – zdecydowaliśmy się zaproponować naszym klientom nowoczesny system rezerwacji wina: winnicalidla.pl” – powiedział Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska.

W doborze i ocenie win na platformę oraz w tworzeniu specjalistycznych treści uczestniczyli eksperci z branży: Michał Jancik – Mistrz Polski Sommelierów z 2000 roku, współpracujący z Lidl Polska od 2009 roku. Drugim z ekspertów jest Richard Bampfield – posiadający prestiżowy tytuł Master of Wine, przyznawany przez The Institute of Masters of Wine. Stworzyli oni skalę ocen, mającą ułatwić wybór klientom. Wybrane wina muszą mieć minimum 80 punktów w stustopniowej skali, by móc trafić do klientów Lidla.

Lidl umożliwił dziennikarzom przetestowanie platformy i trzeba przyznać, że zamawianie wina za jej pomocą jest łatwe, a sam system ocen przejrzysty i faktycznie wspomagający dokonywanie wyboru. Ponieważ płatności za produkty konsument będzie dokonywał w kasie wskazanego sklepu nie musi on podawać adresu ani dokonywać płatności online. Zdecydowanym plusem tego rozwiązania, który ma szansę sprawić, że polski konsument polubi taką formę „zakupów” online jest… darmowa dostawa. I choć nie są to duże zakupy, gdyż przez internet dokonuje się tylko wyboru i rezerwacji wina, to w praktyce niewiele się to różni od e-zakupów.

Niestety, uruchomienie winnicalidla.pl nie oznacza, że Lidl przymierza się do uruchomienia e-sklepu (jak np. zrobił to niedawno w Czechach). Przedstawiciele Lidl Polska nie wykluczają, że kiedyś może zostanie uruchomiony sklep online, ale póki co nie należy się go spodziewać.

Podobną usługę, której twarzą jest również Richard Bampfield Lidl ma w Zjednoczonym Królestwie. Mieszkańcy Wysp mogą również kierować się 100-stopniową skalą oceny win.

Od 3 listopada Lidl uruchamia nietypową na polskim rynku usługę dla swoich klientów lubiących wina. Pod adresem winnicalidla.pl klienci będą mogli wybrać i zarezerwować dowolne wina z oferty i zamówić je do najbliżej położonego sklepu sieci. Nie można jednak powiedzieć, że jest to sklep internetowy, gdyż płatność odbywać się będzie tylko w kasie zwykłego sklepu.

Wprowadzenie Winnicy Lidla na rynek, sieć tłumaczy faktem, że Polacy poszukują informacji o winach, ale wciąż mają opinię, że wina są drogie, a ich wybór trudny. W efekcie zakupy Polaków koncentrują się wokół znanych marek. Lidl widzi szansę na zmienienie przyzwyczajeń Polaków i chce promować kulturę picia wina.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy