W ujęciu like for like, czyli bez uwzględnienia nowo otwartych sklepów, sprzedaż największej sieci handlowej w Polsce wzrosła 9 proc. W złotówkach półroczny przychód sieci jest o 10,8 proc. wyższy, a w drugim kwartale o 11,8 proc.

Biedronka otworzyła w tym okresie 29 nowych sklepów, na koniec czerwca prowadząc ich w sumie już 2741. Jednocześnie firma zgodnie z planem prowadzi program odświeżania już działających placówek – w pierwszym półroczu objął on 91 sklepów.

W pierwszym półroczu Biedronka zanotowała  375 mln euro EBITDA, 14,6 proc. więcej niż w tym okresie rok wcześniej. Marża EBITDA wzrosła o 0,1 pkt. proc. do 7,1 proc.

W półroczu cała grupa Jeronimo Martins zanotowała wzrost przychodów 11,4 proc. do ponad 7,7 mld euro. Zysk netto wzrósł 0,2 proc. do 183 mln euro.