Od 3 lutego 2017 roku PAIiIZ występuje pod nazwą Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). Zmiana ta jest podyktowana znacznie głębszą reorganizacją agencji rządowej. Dotychczas skupiała się ona na obsłudze inwestorów zagranicznych w Polsce – dostarczała im informacji o krajowym rynku, pomagała postawić na nim pierwsze kroki oraz wykorzystać istniejące na nim możliwości. Od teraz będzie również wspierać ekspansję polskich przedsiębiorstw za granicą.
- Polska Agencja Inwestycji i Handlu - będzie pierwszą w historii Polski instytucją, która będzie mogła zaoferować tak kompleksowe wsparcie zagranicznej ekspansji naszych firm - podkreśla prezes PAIH, Tomasz Pisula.
- Agencja zmienia nie tylko nazwę i zakres obowiązków. Zmieniamy charakter i sposób funkcjonowania. W nowym modelu Agencja będzie zorientowana na cele, dzięki czemu będzie bardziej efektywna i probiznesowa – dodaje.
- Od podstaw budujemy solidny filar wsparcia eksportu łącznie z Zagranicznymi Biurami Handlowymi Agencji. Biura otwieramy tam, gdzie polskie firmy już działają, albo na rynkach potencjalnie dla nich atrakcyjnych. W tej chwili trwa rekrutacja do ZBH, do udziału w której serdecznie zapraszamy – mówi członek Zarządu PAIH, Wojciech Fedko.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu będzie od teraz działać w ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, zrzeszającej instytucje finansowe i doradcze dla przedsiębiorców, samorządów i osób prywatnych. Jak podkreśla agencja, ze swojej pierwotnej misji jednak nie zrezygnuje i wsparcie inwestorów zagranicznych wciąż będzie dla niej bardzo ważne.