Od rozpoczęcia ogólnopolskiego Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej, realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR) minęły nieco ponad cztery miesiące. Do dzisiaj już 500 urzędów administracji publicznej przyjmuje płatności bezgotówkowe.
Program, kierowany do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych, wprowadza możliwość dokonywania opłat za czynności administracyjne z wykorzystaniem terminali płatniczych POS i usługi WebPOS Paybynet. Wszystkie urzędy są wyposażane w tradycyjne terminale płatnicze POS i innowacyjną usługę WebPOS Paybynet, która jest rodzajem terminala wirtualnego, umożliwiającego wykonywanie płatności za pomocą smartfonu. Należy podkreślić, iż Program jest całkowicie bezpłatny. Urzędy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z instalacją i używaniem terminali POS i usługi WebPOS Paybynet. Również klienci urzędu, dokonujący bezgotówkowych płatności nie ponoszą z tego tytułu żadnych opłat.
Dotychczas do Programu zgłosiło się 744 urzędów z całego kraju, umowy zawarto z 500 jednostkami administracji publicznej. – Cieszy nas, że ta wspólna inicjatywa Ministerstwa Rozwoju i KIR spotyka się z tak dużym zainteresowaniem ze strony urzędów w całym kraju – mówi Piotr Alicki, prezes KIR. – To pokazuje otwartość administracji na zmiany służące podnoszeniu poziomu cyfryzacji usług publicznych. Liczymy na to, że dynamika zgłoszeń do Programu będzie stale rosła – dodaje Piotr Alicki.
Z kolei na koniec czerwca, czyli po trzech miesiącach od uruchomienia programu przez Ministerstwo Rozwoju zgłosiło się do niego już ponad 600 urzędów i zawarto już ponad 350 umów.
Tadeusz Kościński, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju komentuje.