Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych oraz Instytut Rozwoju Gospodarczego SGH, w ramach badania „Sytuacja na rynku Consumer Finance" apytały polskie gospodarstwa domowe o to, na co przeznaczają środki otrzymane w ramach rządowego programu Rodzina 500 Plus.
Część trafia też na oszczędności
Zdecydowanie największy odsetek ankietowanych gospodarstw domowych przeznacza środki z programu na podstawowe potrzeby. Aż 51 proc. badanych deklaruje, że za otrzymane pieniądze zakupili żywność i ubiór. Pomimo dobrej sytuacji gospodarczej odsetek ten zwiększył się z o prawie 10 p.p. od badania przeprowadzonego rok temu. Wzrosły też wydatki na edukację i kształcenie dzieci. Obecnie 45 proc. badanych deklaruje ten cel, podczas gdy w roku ubiegłym było to 32 proc. Zwiększyła się także liczba gospodarstw domowych finansujących z programu 500 Plus wydatki na rozrywkę (z 12 proc. do 20 proc.). Około 14 proc. badanych zadeklarowało zaś zwiększenie oszczędności w reakcji na pojawienie się tych środków. Zaledwie co dwudzieste gospodarstwo domowe przyznało się do sfinansowania zakupu dóbr trwałych.