Hasło "patriotyzm gospodarczy" ostatnimi czasy staje się coraz modniejsze. Co to takiego jest i jak należy je postrzegać w dobie zglobalizowanej gospodarki.
- Niektórzy mówią, że to pojecie jest staroświeckie i nie przystoi globalnej gospodarce. Tak jednak nie jest. Jeśli popatrzymy na kraje rozwinięte to zobaczy, że w wielu krajach rozwiniętych patriotyzm gospodarczy ma ogromne znaczenie. Widać to preferencjach zakupowych, jakie przejawiają np. Niemcy czy Francuzi - wyjaśnia Adam Abramowicz (PiS), szef parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego tłumacząc, że dużo zależy od nas.
- To kwestia podejścia konsumentów.Chodzi o to, że skoro jesteśmy polakami to powinniśmy decydować się na kupowanie głównie produktów polskich - mówił.
- Oczywiście nie chodzi o to, by być nieracjonalnym. Nie nakłaniamy nikogo, by decydował się na zakup produktu słabszej jakości i droższego byleby był on Polski - tłumaczył.
jak to jednak jest z naszym poczuciem tożsamości produktu? Czy idąc do sklepu patrzymy na marki, czy są one nam raczej obojętne. Jak tłumaczy Adam Abramowicz na tym polu jest jeszcze wiele do zrobienia.