- W tegorocznej edycji PRB postanowiliśmy uhonorować człowieka, którego wizja w dziedzinie nowych technologii wprowadziła nowe trendy na rynku w Polsce – mówiła o nim Małgorzata Adamkiewicz, wiceprezes PRB i dyrektor generalny Grupy Adamed. - Jego kilkuosobowe biuro które założył w 2000 r. dziś zatrudnia ich blisko 800. Ich serwisy odwiedza co miesiąc 3 mln kandydatów szukających pracę, z 50 krajów świata.


- Od 18 lat grupa pracuj.pl jest częścią nowoczesnego rynku pracy. Staramy się zapewnić pracodawcom dostęp do najlepszych pracowników w Polsce i na Ukrainie – mówił Przemysław Gacek odbierając nagrodę. Podziękował przy tym swoim pracownikom, wspólnikom i żonie.

Tożsamość miast jest głównym tematem konferencji organizowanej w dniach 21 - 22 maja przez Rzeczpospolitą. Profesor Bell w inauguracyjnym wystąpieniu podkreślił, że lubimy miasta o określonej tożsamości, posiadające własny etos i wyrazisty charakter. Tożsamości nie można kupić, ale można spróbować ją uchwycić i rozwinąć. - Gdynia od samego początku posiadała własną tożsamość. Miasto zaczęło powstawać na fali entuzjazmu z odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918 roku.

Na etos tego miasta złożyły się warunki historyczne oraz marzenia o nowoczesnym porcie - przekonywał Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. Z kolei uczestniczący w panelu dyskusyjnym. Ryszard Gruda, prezes Izby Architektów RP, przypomniał, że na tożsamość Gdańska wpływ miały wydarzenia polityczne i społeczne znane z historii Polski XX wieku. Architekt Anna Rostkowska zwróciła uwagę, że charakter miasta odzwierciedlony bywa w architekturze.

Według Rostkowskiej architektura może być kluczem do rozumienia tożsamości danego miejsca. Z tym stwierdzeniem zgodził się Martin Barry, architekt oraz city-maker z Nowego Jorku, pracujący w czeskiej Pradze. - Trudno powiedzieć, wokół jakich wartości będą budować własną tożsamość mieszkańcy miast za 30 - 40 lat. Komu uda się to przewidzieć, odniesie wielki sukces - dodał Barry. Uczestniczący w pierwszym panelu dyskusyjnym goście Real Estate Impactor zgodzili się, że tożsamość miasta nie jest czymś ustalonym raz na zawsze. Zmiana tożsamości jest możliwa - jako przykład podano hiszpańskie Bilbao, które dzięki wybudowaniu Muzeum Guggenheima zyskało rozpoznawalność. Dziś to turystyczna mekka miłośników sztuki.