Gość tłumaczył, że kapitał społeczny w biznesie to budowanie zaufania, zdolności do współdziałania, możliwość lepszego organizowania wewnątrz firm i między firmami, budowy klimatu sprzyjającego różnym innym rzeczom jak innowacyjności czy obniżaniu kosztów transakcyjnych.
- W normalnie działających instytucjach to się dzieje przy okazji. Firmy w których zaufanie ma wyższy poziom i chęć współpracy, osiągają lepsze wyniki biznesowe – mówił Jasiecki.
- Kraje, które mają wyższy poziom kapitału społecznego, także na poziomie przedsiębiorstw, na ogół są sprawniej działające, bardziej efektywne i konkurencyjne. Jest to pewna forma rezerwy i potencjału niewykorzystywanego do tej pory – dodał.
Badania pokazują, że kapitał społeczny w Polsce jest na bardzo niskim poziomie.
- Wymaga to stabilizacji instytucjonalnej i przewidywalności. Jeżeli mamy do czynienia z ciągłymi zmianami to ludzie są nieufni - tłumaczył Jasiecki.