Prenumerata 2018 już w sprzedaży - SPRAWDŹ!

Giełda

Gremi Media przywitało się z warszawskim parkietem

Rzeczpospolita
Wysoka jakość treści oraz nowe formy ich podawania – to będzie budować wartość mediowej grupy. Dziś wydawca „Parkietu" i „Rzeczpospolitej" wyceniany jest na ćwierć miliarda złotych.

– „Rzeczpospolita" i „Parkiet" to tytuły z ugruntowaną pozycją na rynku. Można powiedzieć: witajcie w domu. Nie wyobrażam sobie, by inwestor giełdowy nie zaczynał dnia od lektury „Parkietu". Macie duży wkład w rozwój rynku kapitałowego – mówił Jarosław Grzywiński, doradca zarządu GPW, witając Gremi Media na NewConnect.

Budowanie wartości

Grzegorz Hajdarowicz, główny akcjonariusz i przewodniczący rady nadzorczej, przyznał, że projekt mediowy był jednym z najtrudniejszych w jego 26-letniej karierze przedsiębiorcy. – Przeprowadziliśmy trudną restrukturyzację, dziś przed nami trzy wyzwania: digital, digital i digital – podkreślił biznesmen. Dziś obszar cyfrowy odpowiada za jedną trzecią przychodów grupy, wydania papierowe za 53 proc. Segment digital rośnie za to w tempie 40 proc. w skali roku.

Na otwarciu sesji kurs wzrósł o 2,3 proc., do 150,5 zł, na zamknięciu był na poziomie odniesienia, czyli 147 zł. – Gremi Media nie będzie spółka ultrapłynną, na której kursie będzie sobie można pograć. Moje rozumienie giełdy jest takie, że to platforma dla podmiotów szukających długoterminowego wsparcia inwestorów. Takich inwestorów, którzy wnoszą wartość dodaną – powiedział Grzegorz Hajdarowicz.

Prezes Gremi Media Dariusz Bąk zwracał uwagę, że wydawnictwo wyznacza trendy – jako pierwsze w Polsce wprowadziło paywall, od niedawna działa telewizja internetowa na portalach rp.pl i parkiet.com. – Będziemy jeszcze wielokrotnie zaskakiwać świeżymi pomysłami – podkreślił Dariusz Bąk.

Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej", stwierdził, że 8 listopada 2017 r. to równie ważna data co 15 czerwca 1920 r., kiedy ukazał się pierwszy numer tego dziennika.

– W tamtych czasach nikomu nie śniło się, jak bardzo zmieni się rynek mediów. Niezależnie od rozwoju technologii kluczową kwestią jest wiarygodność i jakościowe dziennikarstwo. Obiecuję, że te standardy nie znikną. Dzisiaj Gremi Media jest instytucją wytwarzającą treści dla wymagających odbiorców. Jesteśmy też bodaj największym w kraju forum wymiany myśli – mówił Bogusław Chrabota.

Biznes i misja

Na scenie pojawili się również goście specjalni.

– Media prywatne to przede wszystkim jakość. Debiut na rynku kapitałowym to dobra okazja, by poddać niezależnej wycenie jakość brandów i prezentowanych przez nie treści – powiedział Janusz Jankowiak, główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu.

Obecna wycena Gremi Media to ćwierć miliarda złotych, spółka jest trzecim pod względem kapitalizacji podmiotem na NewConnect.

– Dziś wiele osób zastanawia się, czy prasa jest potrzebna. Dawniej problemem był ograniczony dostęp do informacji, teraz kłopotem jest jej nadmiar i wątpliwa jakość. Rolą prasy jest dziś nie tylko dostarczanie informacji, ale przede wszystkim odsiewanie prawdy od kłamstw i mądrości od głupoty. I taką rolę pełnią „Rzeczpospolita" i „Parkiet" – powiedział prof. Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC Polska.

Gremi Media to nie tylko tytuły i portale, ale i inne linie biznesowe. W portfolio są m.in. e-Kiosk – największy w Polsce dystrybutor e-prasy i audiobooków, Compress – firma PR, czy MM Conferences – organizator warsztatów i konferencji.

O akcjonariacie spółki mówi Grzegorz Hajdarowicz, większościowy akcjonariusz Gremi Media SA.

O przyszłości spółki mówi Grzegorz Hajdarowicz, większościowy akcjonariusz Gremi Media SA.

O planach konsolidacji na rynku medialnym mówi Grzegorz Hajdarowicz, większościowy akcjonariusz Gremi Media SA.

O planach rozwoju spółki mówi Grzegorz Hajdarowicz, większościowy akcjonariusz Gremi Media SA.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL