Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Giełda

Gremi Media przywitało się z warszawskim parkietem

Rzeczpospolita
Wysoka jakoœć treœci oraz nowe formy ich podawania – to będzie budować wartoœć mediowej grupy. Dziœ wydawca „Parkietu" i „Rzeczpospolitej" wyceniany jest na ćwierć miliarda złotych.

– „Rzeczpospolita" i „Parkiet" to tytuły z ugruntowanš pozycjš na rynku. Można powiedzieć: witajcie w domu. Nie wyobrażam sobie, by inwestor giełdowy nie zaczynał dnia od lektury „Parkietu". Macie duży wkład w rozwój rynku kapitałowego – mówił Jarosław Grzywiński, doradca zarzšdu GPW, witajšc Gremi Media na NewConnect.

Budowanie wartoœci

Grzegorz Hajdarowicz, główny akcjonariusz i przewodniczšcy rady nadzorczej, przyznał, że projekt mediowy był jednym z najtrudniejszych w jego 26-letniej karierze przedsiębiorcy. – Przeprowadziliœmy trudnš restrukturyzację, dziœ przed nami trzy wyzwania: digital, digital i digital – podkreœlił biznesmen. Dziœ obszar cyfrowy odpowiada za jednš trzeciš przychodów grupy, wydania papierowe za 53 proc. Segment digital roœnie za to w tempie 40 proc. w skali roku.

Na otwarciu sesji kurs wzrósł o 2,3 proc., do 150,5 zł, na zamknięciu był na poziomie odniesienia, czyli 147 zł. – Gremi Media nie będzie spółka ultrapłynnš, na której kursie będzie sobie można pograć. Moje rozumienie giełdy jest takie, że to platforma dla podmiotów szukajšcych długoterminowego wsparcia inwestorów. Takich inwestorów, którzy wnoszš wartoœć dodanš – powiedział Grzegorz Hajdarowicz.

Prezes Gremi Media Dariusz Bšk zwracał uwagę, że wydawnictwo wyznacza trendy – jako pierwsze w Polsce wprowadziło paywall, od niedawna działa telewizja internetowa na portalach rp.pl i parkiet.com. – Będziemy jeszcze wielokrotnie zaskakiwać œwieżymi pomysłami – podkreœlił Dariusz Bšk.

Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej", stwierdził, że 8 listopada 2017 r. to równie ważna data co 15 czerwca 1920 r., kiedy ukazał się pierwszy numer tego dziennika.

– W tamtych czasach nikomu nie œniło się, jak bardzo zmieni się rynek mediów. Niezależnie od rozwoju technologii kluczowš kwestiš jest wiarygodnoœć i jakoœciowe dziennikarstwo. Obiecuję, że te standardy nie zniknš. Dzisiaj Gremi Media jest instytucjš wytwarzajšcš treœci dla wymagajšcych odbiorców. Jesteœmy też bodaj największym w kraju forum wymiany myœli – mówił Bogusław Chrabota.

Biznes i misja

Na scenie pojawili się również goœcie specjalni.

– Media prywatne to przede wszystkim jakoœć. Debiut na rynku kapitałowym to dobra okazja, by poddać niezależnej wycenie jakoœć brandów i prezentowanych przez nie treœci – powiedział Janusz Jankowiak, główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu.

Obecna wycena Gremi Media to ćwierć miliarda złotych, spółka jest trzecim pod względem kapitalizacji podmiotem na NewConnect.

– Dziœ wiele osób zastanawia się, czy prasa jest potrzebna. Dawniej problemem był ograniczony dostęp do informacji, teraz kłopotem jest jej nadmiar i wštpliwa jakoœć. Rolš prasy jest dziœ nie tylko dostarczanie informacji, ale przede wszystkim odsiewanie prawdy od kłamstw i mšdroœci od głupoty. I takš rolę pełniš „Rzeczpospolita" i „Parkiet" – powiedział prof. Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC Polska.

Gremi Media to nie tylko tytuły i portale, ale i inne linie biznesowe. W portfolio sš m.in. e-Kiosk – największy w Polsce dystrybutor e-prasy i audiobooków, Compress – firma PR, czy MM Conferences – organizator warsztatów i konferencji.

O akcjonariacie spółki mówi Grzegorz Hajdarowicz, większoœciowy akcjonariusz Gremi Media SA.

O przyszłoœci spółki mówi Grzegorz Hajdarowicz, większoœciowy akcjonariusz Gremi Media SA.

O planach konsolidacji na rynku medialnym mówi Grzegorz Hajdarowicz, większoœciowy akcjonariusz Gremi Media SA.

O planach rozwoju spółki mówi Grzegorz Hajdarowicz, większoœciowy akcjonariusz Gremi Media SA.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL