Producenci i dystrybutorzy markowych ubrań, w tym firma Tommy Hilfiger, ustalili, że podróbki ich towarów były sprzedawane w praskich halach targowych „Pražská tržnice". Zwrócili się więc do czeskich sądów o nakazanie Delta Center – spółce będącej dzierżawcą placu targowego – zaprzestania wydzierżawiania stanowisk handlowych w tych halach osobom, które popełniły takie naruszenia.
Producenci odwołali się do dyrektywy własności intelektualnej, która umożliwia posiadaczom znaków towarowych wystąpienie na drogę sądową przeciwko pośrednikom, których usługi są wykorzystywane przez osoby trzecie do naruszania ich znaków towarowych. Ich zdaniem, podobnie jak operatorzy rynków elektronicznych online, operator istniejącego fizycznie placu targowego może, zgodnie z dyrektywą, zostać zobowiązany sądownie do spowodowania zaprzestania naruszeń popełnianych w zakresie znaku towarowego przez podmioty handlujące i podjęcia środków w celu zapobieżenia nowym naruszeniom.
Rozpatrujący kasację w tej sprawie czeski Sąd Najwyższy zwrócił się do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z pytaniem, czy rzeczywiście możliwe jest nakazanie operatorowi istniejącego fizycznie placu targowego spowodowania zaprzestania naruszeń popełnianych w zakresie znaku towarowego przez podmioty handlujące i podjęcia środków mających na celu zapobieżenie nowym naruszeniom.
W czwartkowym wyroku Trybunał stwierdził, że operator, który świadczy osobom trzecim usługę dzierżawy lub poddzierżawy miejsc na placu targowym i który umożliwia w ten sposób tym osobom trzecim sprzedawanie tam podrobionych towarów powinien zostać zakwalifikowany jako „pośrednik" w rozumieniu dyrektywy. Trybunał podkreślił, iż okoliczność, że udostępnienie stanowisk handlowych dotyczy rynku elektronicznego online lub istniejącego fizycznie placu targowego jest bez znaczenia, ponieważ zakres stosowania dyrektywy nie jest ograniczony do handlu elektronicznego.
W konsekwencji również operator istniejącego fizycznie placu targowego może zostać zmuszony do spowodowania zaprzestania naruszeń popełnianych w zakresie znaku towarowego przez podmioty handlujące i podjęcia środków mających na celu zapobieżenie nowym naruszeniom.