Jeżeli przedsiębiorca z tej branży chciałby ubiegać się o dofinansowanie i zrobić to w ramach programu zatwierdzonego dla tego sektora, musi się liczyć z obowiązkiem wybrania przynajmniej jednego rynku docelowego wyłonionego dla tego programu i wzięcia udziału w ściśle określonych imprezach promocyjnych.
A program dla tej branży zakłada, że podbój rynków zagranicznych powinien nastąpić przynajmniej na terenie: Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Ukrainy, Rosji, Japonii, Turcji, Indonezji, Chin lub Korei Południowej. Oznacza to, że przedsiębiorca musi wskazać przynajmniej jedno z tych państw, jako rynek docelowy i miejsce ekspansji. Oprócz tych krajów może oczywiście postawić jeszcze na inne rynki, w ramach działań samodzielnie zaplanowanych.
Drugie ograniczenie, jakie wiąże się z uczestnictwem w programie branżowym, to wymóg wybrania i wzięcia udziału w przynajmniej kilku wydarzeniach promujących firmy, a wyraźnie wskazanych w programie. Cytując zapisy programu dla omawianej branży kosmetyków, to przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w charakterze wystawcy w przynajmniej dziewięciu działaniach targowych wskazanych w programie, przy czym przynajmniej trzy z tych działań stanowić powinny imprezy targowe, w ramach których zostanie zorganizowane narodowe stoisko informacyjne, w tym min. jedno na targach na rynku wybranym jako perspektywiczny.
Przedsiębiorcy, którzy będą gotowi spełnić te kryteria i uznają, że założenia i plany pasują do ich własnej strategii rozwoju eksportu, będą mogli liczyć na dofinansowanie od 50 proc. do nawet 85 proc. poniesionych wydatków (kwalifikowanych). A te mogą obejmować m.in. koszty:
- wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa firmy w danych targach lub danej wystawie,