Finanse

Ubezpieczenia: szkodę można zgłosić przez Facebooka

sxc.hu
Ubezpieczyciele coraz częściej korzystają z nowych technologii. W Warcie szkodę można zgłosić przez Facebooka.

W cieszącej się opinią zachowawczej branży ubezpieczeniowej pojawiła się kolejna nowość. Warta umożliwiła przeprowadzenie całego procesu likwidacji szkód mobilnie, bez konieczności wizyty likwidatora, a nawet i rozmowy telefonicznej.

Rozmowa z robotem

Warta długo nie otwierała profilu na Facebooku, ale gdy już to zrobiła, to z impetem. Ubezpieczyciel od razu zaoferował klientom możliwość zgłaszania szkody przez należący do tego serwisu komunikator Messenger. Dzięki temu klient posiadający smartfona może przejść przez proces likwidacji wyłącznie przez internet.

– Statystyki potwierdzają, że klienci w Polsce stają się coraz bardziej mobilni, oczekując tego samego od firm. Naszym zdaniem kluczowym momentem relacji klient–ubezpieczyciel jest likwidacja szkód, dlatego jesteśmy prekursorem we wprowadzaniu rozwiązań mobilnych w tym zakresie – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes Warty.

Klienci odwiedzający profil Warty w aplikacji Messenger mogą obecnie skorzystać z chatbota, który zapewnia szybką odpowiedź na kluczowe pytania dotyczące ubezpieczeń i likwidowanej szkody. W przypadku pojawienia się zbyt skomplikowanych pytań chatbot przełącza automatycznie rozmowę do konsultanta Warty.

Z nowego rozwiązania mogą skorzystać nie tylko klienci Warty, ale także poszkodowani w wypadkach komunikacyjnych przez sprawców mających OC komunikacyjne u tego ubezpieczyciela. W tym przypadku jednak przy użyciu aplikacji uda się zlikwidować proste szkody. Poszkodowany, który chce skorzystać z auta zastępczego albo otrzymać zwrot pieniędzy za utratę wartości handlowej pojazdu, musi skontaktować się z ubezpieczycielem w inny sposób.

Towarzystwa idą z duchem czasu

Warta dobrze sobie radzi z nowatorskimi rozwiązaniami stosowanych po szkodzie. Od półtora roku ma mobilnego asystenta likwidacji szkód, za którego pośrednictwem klienci mogą sami wyliczyć wartość odszkodowania. Kilku innych ubezpieczycieli także wprowadziło takie aplikacje mobilne, a kolejni mają takie plany.

W Axa klienci mają możliwość skorzystania z oględzin pojazdu po stłuczce przy użyciu specjalnej aplikacji na smartfon lub tablet (Auto Online Inspection). – Nasz pracownik instruuje klienta w czasie rzeczywistym, w jaki sposób powinien pokazać uszkodzenia przy stłuczce albo jakie zdjęcia przysłać przy zakupie polisy autocasco. Skracamy w ten sposób czas i ograniczamy koszty zarówno likwidacji, jak i wystawienia polisy – tłumaczy Aleksandra Leszczyńska, rzecznik prasowy ubezpieczyciela.

Aplikację mobilną – Smart – do likwidacji szkody stosuje także Uniqa. Umożliwia ona klientom przesłanie do ubezpieczyciela w czasie rzeczywistym zdjęć obrazujących uszkodzone mienie. Rozwiązanie to znalazło zastosowanie podczas niedawnych nawałnic. Smartfony przydadzą się także klientom PZU, którzy przy pomocy aplikacji mobilnej mogą m.in. zamówić usługi assistance i sprawdzić status zgłoszonej szkody.

Więcej pomysłowości towarzystwa wkładają w dystrybuję polis i na tym etapie nowe technologie są stosowane jeszcze częściej. Allianz sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne i turystyczne przez Facebooka za pośrednictwem czata Messenger. Polisy na podróż oferowane przez TU Europa można kupić w bankomatach, a oferowane przez Link4 – w polisomacie. Z kolei aplikacja na smartfony Skycash, która pozwala m.in. na kupowanie biletów komunikacji miejskiej, biletów kolejowych oraz biletów do kina, umożliwia wykupienie ubezpieczenia NNW na czas podróży komunikacją miejską lub samochodu na czas parkowania.

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL