Takie wnioski płyną badania „Wizerunek windykatora", przeprowadzonego przez MillwardBrown na zlecenie Kaczmarski Inkasso z okazji 25-lecia działalności firmy. To, co może cieszyć najbardziej to fakt, że branża stała się jednym z elementów systemu gospodarczego. Z badania wynika bowiem, że aż 71 proc. ankietowanych przejawia zrozumienie dla wierzyciela, który domaga się zwrotu należnych mu pieniędzy korzystając z usług firmy windykacyjnej. Na tym jednak nie kończą się dobre informacje. Okazuje się bowiem, że wyrozumiałość badanych wzrasta w momencie, kiedy mieli oni już kontakt z firmą windykacyjną jako dłużnicy – 74 proc. z nich po kontakcie z negocjatorem nie widzi negatywnych aspektów tego, że ich wierzyciele przekazali sprawę do windykacji. I chociaż wydawać by się mogło, że tego typu sytuacje mogłaby popsuć relację między kontrahentami, to, jak pokazują badania, w rzeczywistości wcale tak nie musi być. Prawie czterech na dziesięciu dłużników nadal chętnie korzystałoby z usług lub produktów firmy wierzyciela, która zdecydowała się na outsourcing windykacji.