Dotacje unijne dla szkół i placówek oświatowych

Zarząd województwa wielkopolskiego ogłosił konkurs w ramach działania 8.1.2 „Kształcenie ogólne”. Wnioski o dofinansowanie będzie można składać od 20 czerwca do 1 lipca. A wolno to robić wszystkim podmiotom i instytucjom z wyłączeniem osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub oświatowej.

Aktualizacja: 28.05.2016 14:14 Publikacja: 28.05.2016 12:52

Dotacje unijne dla szkół i placówek oświatowych

Foto: www.sxc.hu

Celem konkursu jest przyczynienie się do poprawy jakości systemu oświaty i stworzenie nowych programów dla uczniów. Z jednej strony takich, które będą pomagać w wyrównywaniu braków lub nierówności, z drugiej rozwijających możliwości i zainteresowania uczniów, w tym tych szczególnie uzdolnionych.

Dlatego na dofinansowanie mogą liczyć projekty związane np.: z doposażeniem pracowni w szkołach w sprzęt niezbędny do przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematycznych, ze wsparciem uczniów w rozwijaniu kompetencji kluczowych na rynku pracy (matematyczno-przyrodnicze, ICT, języki obce), z kreowaniem właściwych postaw i kompetencji (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa). Temu przykładowo mogą służyć:

- nowe projekty edukacyjne,

- dodatkowe zajęcia dydaktyczne i/lub wyrównawcze,

- działania rozwijające uzdolnienia i zainteresowania (kółka zainteresowań, laboratoria, warsztaty).

Na dofinansowanie mogą także liczyć te inicjatywy szkół i placówek oświatowych, które będą ukierunkowane na indywidualne podejście do ucznia, w tym wsparcie rozwoju uczniów zdolnych oraz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym osób niepełnosprawnych). Przykładowo takie projekty mogą być realizowane poprzez:

- dodatkowe zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze,

- zajęcia specjalistyczne, prowadzone w celu stymulowania rozwoju poznawczego i zmniejszania trudności w opanowaniu wiadomości i umiejętności szkolnych przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów młodszych, w tym: zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,

- doposażenie szkół i placówek systemu oświaty (z wyłączeniem szkół dla dorosłych i szkół policealnych) w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością,

- pomoc stypendialną dla uczniów szczególnie uzdolnionych (szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych), w zakresie przedmiotów matematycznych, przyrodniczych, informatycznych lub języków obcych, których niekorzystna sytuacja materialna stanowi barierę w rozwoju edukacyjnym.

Wymienione działanie przewiduje także wsparcie nauczycieli m.in.: w ramach studiów podyplomowych, sieci współpracy i samokształcenia oraz programów wspomagania dotyczących podwyższenia kompetencji/kwalifikacji w zakresie prowadzenia zajęć z przyrody, biologii, matematyki, chemii, geografii, fizyki, języków obcych oraz wykonywanej pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uczniami zdolnymi (występuje wyłącznie jako jeden z elementów projektu).

Szczegółowe informacje o konkursie, w tym regulamin, kryteria wyboru projektów, wzory dokumentów można znaleźć na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl. Na dofinansowanie najlepszych projektów zarezerwowano blisko 42,7 mln zł. Maksymalna intensywność wsparcia wynosi 95 proc.

Celem konkursu jest przyczynienie się do poprawy jakości systemu oświaty i stworzenie nowych programów dla uczniów. Z jednej strony takich, które będą pomagać w wyrównywaniu braków lub nierówności, z drugiej rozwijających możliwości i zainteresowania uczniów, w tym tych szczególnie uzdolnionych.

Dlatego na dofinansowanie mogą liczyć projekty związane np.: z doposażeniem pracowni w szkołach w sprzęt niezbędny do przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematycznych, ze wsparciem uczniów w rozwijaniu kompetencji kluczowych na rynku pracy (matematyczno-przyrodnicze, ICT, języki obce), z kreowaniem właściwych postaw i kompetencji (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa). Temu przykładowo mogą służyć:

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP