Nest Bank jest marką handlową FM Banku PBP, działającego dotychczas na rynku pod dwiema markami: Bank Smart i BIZ Bank. Z końcem października dotychczasowe marki handlowe, podobnie jak nazwa FM Bank PBP, zostaną zastąpione jednolitą marką handlową i nazwą Nest Bank.

W tym momencie bank ma 52 placówki własne i ponad 40 uruchomionych w ramach franczyzy, którą chce rozwijać głównie w mniejszych miastach. - Tygodniowo otwieramy 2 placówki franczyzowe, do końca roku będziemy ich mieli dwa razy tyle, czyli 80, plus 53 placówki własne. W ciągu półtora roku powinniśmy otworzyć 300 placówek franczyzowych" – zapowiada Bartosz Chytła, wiceprezes banku.

Równolegle prowadzone są prace nad nowymi funkcjonalnościami w bankowości internetowej i mobilnej, która ma pełnić funkcję narzędzia do zarządzania domowymi finansami. Nest Bank ma obecnie ponad 100 tys. klientów indywidualnych oraz ok. 40 tys. mikrofirm.

W odróżnieniu od trendów w branży zarządzający Nest Bankiem postawili też na rozwój sieci placówek, które bardziej przypominają kawiarnię niż bank. – Dobrze zaprojektowane wnętrze ma wpływ na komfort klienta, dlatego zdecydowaliśmy się na naturalne drewno i ciepłe kolory w oddziałach. Nasze oddziały są przytulne, aż chce się do nich wejść. W ten sposób zmniejszamy dystans. W badaniu oceniającym wygląd nowego wystroju oddziałów Nest Banku konsumenci najczęściej wskazywali na takie cechy jak przytulność wnętrza, bliskość, przyjazność, ciepło, swojskość, kameralność i skojarzenie z kafejką – mówi Maciej Pichlak, dyrektor marketingu Nest Banku.