MOL (Magyar Olay) podał wyniki za 2017 r. Prezes Zsolt Hernádi nie krył zadowolenia: "Miło mi ogłosić, że rok 2017 był kolejnym dobrym rokiem, jeśli chodzi o wyniki finansowe. Był to również czas dalszych postępów we wdrażaniu naszej strategii MOL 2030. Przewyższyliśmy nasze prognozy finansowe, zwiększając przychody ze wszystkich segmentów biznesu. Upstream podwoił wolne przepływy pieniężne, wynik EBITDA segmentu Downstream wzrósł, pomimo wysokiej bazy, a segment konsumencki utrzymał dwucyfrową dynamikę wzrostu. W obszarze strategicznych inwestycji, znaczne postępy zanotował nasz flagowy projekt chemiczny (Poliole). W obszarze mobilności uruchomiliśmy nowe, innowacyjne projekty. W rok 2018 weszliśmy z odpowiednim zapleczem do realizacji kolejnych istotnych inwestycji. W bieżącym roku spodziewamy się 2,2 mld dol. EBITDA. A to pozwoli sfinansować zarówno nasze projekty inwestycyjne, jak i rosnącą dywidendę dla naszych akcjonariuszy." - mówił prezes cytowany w komunikacie prasowym koncernu.

Wynik EBITDA zwiększył się o 14 proc., znacznie przekraczając wcześniejsze prognozy. Segment Upstream przyniósł wynik EBITDA na poziomie 854 mln dol.(wzrost o 26 proc. r/r). To efekt spowodowany wyższymi cenami ropy Brent oraz gazu. Średnia dzienna produkcja rafineri MOL wyniosła 107,4 tys. baryłek ekwiwalentu ropy naftowej, nieco poniżej oczekiwań, z powodu mniejszego udziału Wielkiej Brytanii w całkowitej produkcji - wyjaśnia koncern.

Segment usług konsumenckich kontynuował duże wzrosty, notując dwucyfrową dynamikę. Cały segment przyniósł wynik EBITDA na poziomie 358 mln dol. (wzrost o 17 proc. r/r).

Grupa MOL to międzynarodowy (węgierski skarb państwa ma 28,3 proc.) koncern naftowy i gazowy, z siedzibą w Budapeszcie. Grupa jest aktywna w ponad 30 krajach, zatrudnia 25 tys. pracowników na całym świecie i posiada ponad 100 lat doświadczenia w branży. Działalność produkcyjną MOL prowadzi w 8 krajach a działalność poszukiwawczą w 13 krajach. Grupa MOL ma cztery rafinerie i dwa zakłady petrochemiczne w ramach zarządzania zintegrowanym łańcuchem dostaw na Węgrzech, na Słowacji i w Chorwacji. Posiada sieć 2 tysięcy stacji paliw w 10 krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej.