Reklama
Rozwiń

Piraci kradną w sieci 51,2 mld dolarów. Rocznie

Straty, jakie biznes telewizyjny i kinowy ponosi na pirackich filmach i serialach w sieci prawie podwoją się na świecie w ciągu najbliższych pięciu lat i dobiją do 51,6 mld dol., podczas gdy legalne wpływy z oglądania seriali i filmów on-line będą wtedy wynosić wcale nie aż tyle więcej, bo ok. 84 mld dol. – oszacowało po raz pierwszy Digital TV Research.

Aktualizacja: 02.11.2017 07:08 Publikacja: 02.11.2017 06:50

Piraci kradną w sieci 51,2 mld dolarów. Rocznie

Foto: Bloomberg

W tym roku straty ponoszone przez branżę filmowo-telewizyjną na pirackich materiałach wyniosą na świecie 31,8 mld dol. i będą o 19 proc. wyższe niż rok wcześniej, podczas gdy legalne treści przyniosą producentom i twórcom 46,5 mld dol. – o ok. 26 proc. więcej niż przed rokiem.

Na potęgę filmy kradną w sieci przede wszystkim Azjaci, ale największym zagłębiem piratów jest i pozostanie rynek amerykański, na którym w tym roku straty spowodowane przez piratów sięgną 8,9 mld dol., a w 2022 zwiększą się do 11,6 mld dol. Drugim rynkiem piratów jest i pozostanie rynek chiński, na którym w ogóle nie ma prawa autorskich – tam straty sięgają teraz 4,2 mld dol. rocznie, a w 2022 roku dobiją do 9,8 mld dol. Kolejne zagłębia nielegalnych treści to dzisiaj Brazylia, Wielka Brytania i Korea Południowa. Za pięć lat Będą to: Indie, Brazylia i Meksyk.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?