#PROSTOzPARKIETU. Ilona Weiss: ABC Data nie zwolni tempa

Będziemy dalej rozwijać się organicznie i przez przejęcia. Za 2-3 miesiące powinniśmy sfinalizować zakup S4E - zapowiedziała dziś w #PROSTOzPARKIETU Ilona Weiss, szefowa ABC Daty.

Publikacja: 31.08.2016 15:03

#PROSTOzPARKIETU. Ilona Weiss: ABC Data nie zwolni tempa

Foto: ROL

Kurs akcji ABC Daty rośnie dziś o ponad 2 proc. do 2,38 zł. Szefowa spółki, Ilona Weiss, podtrzymała wcześniejsze założenia strategiczne dotyczące rozwoju dystrybucyjnej spółki. - Jednym z założeń jest zwiększenie naszych udziałów rynkowych w Polsce do około 25 proc. do 2018 roku. Rok temu wynosiły one 21 proc., tymczasem według najnowszych badań mamy już 23 proc. Zatem minął dopiero rok od czasu ogłoszenia strategii, a my już jesteśmy w połowie drogi – podkreśliła Weiss. Jednocześnie zaznaczyła, że zwiększanie udziałów nie jest łatwym zadaniem, ponieważ na rynku jest duża presja na marże, spowodowana m.in. wejściem dwóch, dużych globalnych graczy.

ABC Data w tym miesiącu podpisała umowę inwestycyjną, na mocy której kupi 81,3 proc. akcji notowanej na NewConnect spółki S4E. Ma się ona przyczynić do zwiększenia skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży usług z wartością dodaną nawet do 1,5 mld zł w 2018 r. Teraz giełdowa spółka czeka m.in. na zgodę UOKiK na tę transakcję.

- Przed zawarciem umowy przeprowadziliśmy wszystkie, niezbędne analizy rynkowe i spodziewamy się pozytywnej decyzji. Liczymy, że dostaniemy ją w ciągu 2-3 miesięcy – zapowiedziała szefowa spółki. Po sfinalizowaniu transakcji ABC Data będzie mogła konsolidować całe wyniki S4E.

ABC Data jest znana z tego, że płaci wysoką dywidendę (przynajmniej połowę jednostkowego zysku). – Podtrzymujemy naszą politykę dywidendową – podkreśliła Weiss.

Kurs akcji ABC Daty rośnie dziś o ponad 2 proc. do 2,38 zł. Szefowa spółki, Ilona Weiss, podtrzymała wcześniejsze założenia strategiczne dotyczące rozwoju dystrybucyjnej spółki. - Jednym z założeń jest zwiększenie naszych udziałów rynkowych w Polsce do około 25 proc. do 2018 roku. Rok temu wynosiły one 21 proc., tymczasem według najnowszych badań mamy już 23 proc. Zatem minął dopiero rok od czasu ogłoszenia strategii, a my już jesteśmy w połowie drogi – podkreśliła Weiss. Jednocześnie zaznaczyła, że zwiększanie udziałów nie jest łatwym zadaniem, ponieważ na rynku jest duża presja na marże, spowodowana m.in. wejściem dwóch, dużych globalnych graczy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko