Coraz więcej firm zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że obsługa klienta i tzw. customer experience (CEM), czyli doświadczenie zakupowe konsumentów, są obszarami umożliwiającymi odróżnienie się od konkurencji - pisze gazeta.

Nic więc dziwnego, że inwestycje w ten właśnie segment mają wzrosnąć globalnie z 5,06 mld dol. w 2016 r. do 13,18 mld USD w 2021 r. - wynika z badań firmy TouchPoint, na które powołuje się "Puls Biznesu". Zatem już niedługo może nastąpić prawdziwa rewolucja - bowiem po raz pierwszy w historii handlu to doświadczenie klienta, a nie cena, będzie miało większy wpływ na decyzje zakupowe.

"Za zmiany w kształtowaniu postaw konsumenckich odpowiada technologia, a konkretnie rozpowszechnienie internetu, który otworzył nowe kanały komunikacji" - twierdzi Paweł Pierścionek, dyrektor ds. technologii z Cludo, którego wypowiedź przytacza "PB". "Przed erą internetu, mobilnych aplikacji i zakupów online wszystko zależało od umiejętności handlowca, natomiast dzisiaj nawet najlepszy sprzedawca nie poradzi sobie bez wsparcia technologii (...)" - dodaje Pierścionek.