Znaleźć strategicznego partnera

Przeglądając zgłoszenia do konkursów dla startupów można zauważyć jedną prawidłowość. Wszystkie są unikalne, innowacyjne, przełomowe i często pierwsze w Polsce.

Publikacja: 14.06.2018 12:45

Znaleźć strategicznego partnera

Każda firma jest liderem, prekursorem, czy laureatem. Tworzący ją zespół to ludzie błyskotliwi, pomysłowi, pracowici i całkowicie oddani misji, by stworzonym produktem zmienić otaczającą nas rzeczywistość. Tę chcą modyfikować wykorzystując najnowocześniejsze rozwiązania. Zgłoszenia po brzegi wypełnione są profesjonalnymi zwrotami takimi jak, „Big Data”, „VR”, czy „AR”.

Czego w nich brakuje? Podstawowej informacji, jakie korzyści niesie nowe rozwiązanie dla potencjalnego klienta oraz jak zastosowane rozwiązania mogą im się przydać. Brakuje elementu handlowego, który może zaważyć na sukcesie, jakim jest sprzedaż pomysłu. Startup Shelfwise nie popełnił tego błędu.

Zdobywca dwóch tytułów podczas finału ABSL Start-Up Challenge w Poznaniu dobrze wiedział, jak zaprezentować swój produkt. Pomysł doceniło jury konkursowe przyznając firmie tytuł Start-Up Challenge Winner, co oznacza, że Shelfwise wygrał całą imprezę. Dodatkowo spółka została wyróżniona przez głównego partnera ABSL Start-Up Challenge, firmę P&G, otrzymując wyróżnienie Partner Recognition Award – P&G.

Z dwóch wymienionych nagród, druga zasługuje na szczególną uwagę. Zdobycie wyróżnienia Partner Recognition Award – P&G oznacza, że pomysł Shelfwise zdobył uznanie globalnego gracza. Firmy, o ugruntowanej pozycji oraz określonych potrzebach. Potrzebach, na które Shelfwise może być odpowiedzią.

Polski startup zaprezentował system optymalizacji ekspozycji półkowej produktów w sklepach. Wykorzystując autorską aplikację możemy sprawdzić, jak prezentują się nasze wyroby w sklepach, gdzie i jak są rozmieszczone, czy jak dobrze widoczne. Przydatne rozwiązanie dla firmy posiadającej w swoim portfolio setki marek sprzedawanych w 180 krajach na całym świecie. Dodatkowo mówimy o firmie, która bardzo przychylnie podchodzi do współpracy z młodym innowacyjnym biznesem.

- P&G w Polsce jest bardzo dużą i różnorodną organizacją. To właśnie tutaj znajduje się drugie pod względem wielkości centrum Globalnych Usług Informatycznych, co oznacza, że jesteśmy jednym z głównych hubów P&G do tworzenia innowacji -  wyjaśnia Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Procter&Gamble w Europie Centralnej. - Wierzymy w potencjał współpracy ze startupami i stąd nasz obecność na takich imprezach jak ABSL Start-Up Challenge – podkreślała.

Chęć do współpracy jest. Trzeba tylko się zaprezentować. Młodzi przedsiębiorcy muszą o tym pamiętać i dlatego nie mogą sobie pozwolić na błędy, jakie często popełniają w podaniach. Szansę otrzymuje każdy. Nie każdy z niej skorzysta. Stąd tak ważne jest umiejętność wpisania w potrzeby potencjalnego partnera oraz udzielenie jasnej i precyzyjnej odpowiedzi.

- Nie jesteśmy zainteresowani technologią, jako technologią samą w sobie. Interesuje nas potrzeba biznesowa oraz odpowiedź na pytanie, jak ją zaspokoić. Interesuje nas co możemy poprawić, co możemy zrobić lepiej. Dlatego łączymy siły z młodymi i innowacyjnymi firmami – podkreśla Marcin Półchłopek, Associate Director, Beauty and Grooming, P&G Central Europe, odpowiadając tym samym na pytanie, co zaważyło na wyróżnieniu pomysłu Shelfwise. Firma prezentuje gotowe innowacyjne rozwiązanie, które można niemal od zaraz wykorzystać do usprawnienia działania globalnego gracza, jakim jest P&G.

- Największą wartością imprez takich jak konkurs ABSL Start-Up Challenge jest możliwość spotkania się „face to face” z ludźmi, którzy mogą zawarzyć na sukcesie naszego przedsięwzięcia. Dostajemy możliwość zaprezentowania naszego rozwiązania i szansa na dostrzeżenie przez wielkich graczy takich jak P&G – wyjaśniał Konrad Szczukiewicz, członek zarządu Shelfwise.

- Dzięki konkursowi dotarliśmy do osób, które zainteresowały się naszym rozwiązaniem. Nasza prezentacja została przyjęta bardzo pozytywnie. Rozpoczynamy dyskusję i mam nadzieję, że wraz z P&G uda nam się stworzyć system, który będzie przez nich wykorzystywany – podkreślał.

 

Każda firma jest liderem, prekursorem, czy laureatem. Tworzący ją zespół to ludzie błyskotliwi, pomysłowi, pracowici i całkowicie oddani misji, by stworzonym produktem zmienić otaczającą nas rzeczywistość. Tę chcą modyfikować wykorzystując najnowocześniejsze rozwiązania. Zgłoszenia po brzegi wypełnione są profesjonalnymi zwrotami takimi jak, „Big Data”, „VR”, czy „AR”.

Czego w nich brakuje? Podstawowej informacji, jakie korzyści niesie nowe rozwiązanie dla potencjalnego klienta oraz jak zastosowane rozwiązania mogą im się przydać. Brakuje elementu handlowego, który może zaważyć na sukcesie, jakim jest sprzedaż pomysłu. Startup Shelfwise nie popełnił tego błędu.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko