Najwięksi najlepszym pomogą rozwinąć skrzydła

Początkujący przedsiębiorcy, którzy przedstawią najciekawsze rozwiązania dla sektora nowoczesnych usług biznesowych mają szansę na nawiązanie współpracy z międzynarodowymi potentatami biznesu. Zwycięzców konkursu Start-Up Challenge poznamy 8 czerwca.

Publikacja: 23.05.2018 09:03

Na zdjęciu Marcin Półchłopek, dyrektor marketingu Procter & Gamble w Europie Centralnej oraz Konrad

Na zdjęciu Marcin Półchłopek, dyrektor marketingu Procter & Gamble w Europie Centralnej oraz Konrad Szczukiewicz, przedstawiciel zwycięskiego startup’u ShelfWise

Organizatorem konkursu jest ABSL – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, do którego należy blisko 200 największych firm, m.in.: Procter&Gamble (partner główny konkursu), Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, Morgan, Infosys, Shell. Konkurs składał się z 3 etapów. W tym roku zgłosiło się ponad 130 startupów. Prezentowały one swoje projekty podczas lokalnych półfinałów w Warszawie (w siedzibie Procter&Gamble), w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Katowicach, Łodzi oraz w Szczecinie.  Do finału dotarło osiem firm, które zaproponowały najciekawsze pomysły. Zmierzą się w finale podczas konferencji ABSL „Poland. The place to grow”, która odbędzie się w Poznaniu, w dniach 6-8 czerwca. Na konferencję co roku przyjeżdżają tysiące przedstawicieli świata biznesu. To doskonała szansa dla małych firm na zaprezentowanie swoich projektów i pomysłów. W tym roku gościem specjalnym będzie Simon Sinek, światowej sławy ekspert w zakresie przywództwa. Podczas poprzednich edycji przemówienia wygłaszali między innymi David Cameron, Condoleezza Rice czy Madeleine Albright.

- W naszej firmie od lat przykładamy dużą wagę do innowacji, zarówno tworzonych przez własne centra badawczo-rozwojowe, jak i tych realizowanych we współpracy ze start’upami. W tym roku, już po raz trzeci dołączyliśmy, w roli partnera głównego, do przedsięwzięcia ABSL Startup Challenge, które jest dla nas naturalną drogą do poszukiwania kolejnych przedsiębiorców, z którymi wspólnie będziemy pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami. Szukamy przedsiębiorców, tworzących rozwiązania w obszarze innowacji systemowych, produktowych, jak i procesowych. To jeden ze sposobów na co raz lepsze spełnianie oczekiwań konsumentów i poprawianie jakości ich życia– mówi Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Procter&Gamble w Europie Centralnej.

Drzwi do międzynarodowej kariery

Nagrodą dla laureatów ABSL Start-Up Challenge jest zaproszenie na Polish Tech Day, wydarzenie odbywające się w ramach London Tech Week 2018. Jest ono poświęcone nowoczesnym technologiom, w którym udział biorą przedstawiciele największych światowych firm oraz inwestorzy. ABSL Start-Up Challenge stwarza zatem okazję do nawiązania kontaktów biznesowych, mogących zadecydować o przyszłym sukcesie autorów innowacyjnych rozwiązań.

Monitorują półki i zachowania klientów

Zwycięzcą warszawskiego półfinału jest Shelfwise – start-up oferujący zastosowanie sztucznej inteligencji do optymalizacji ekspozycji półkowej w sklepach. W ciągu kilku sekund, aplikacja pozwala firmom ocenić obecność i ekspozycję produktu oraz zgodność z planogramami na etapie wizyty przedstawiciela handlowego w sklepie. Rozwiązanie kierowane jest przede wszystkim do firm z branży FMCG.

- Konsumenci bardzo często podejmują decyzję o zakupie danego produktu, stojąc przed sklepową półką. Optymalizacja ekspozycji towaru jest zatem bardzo istotna, szczególnie w branży FMCG – mówi Marcin Półchłopek, dyrektor marketingu, Procter & Gamble w Europie Centralnej.

au

Organizatorem konkursu jest ABSL – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, do którego należy blisko 200 największych firm, m.in.: Procter&Gamble (partner główny konkursu), Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, Morgan, Infosys, Shell. Konkurs składał się z 3 etapów. W tym roku zgłosiło się ponad 130 startupów. Prezentowały one swoje projekty podczas lokalnych półfinałów w Warszawie (w siedzibie Procter&Gamble), w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Katowicach, Łodzi oraz w Szczecinie.  Do finału dotarło osiem firm, które zaproponowały najciekawsze pomysły. Zmierzą się w finale podczas konferencji ABSL „Poland. The place to grow”, która odbędzie się w Poznaniu, w dniach 6-8 czerwca. Na konferencję co roku przyjeżdżają tysiące przedstawicieli świata biznesu. To doskonała szansa dla małych firm na zaprezentowanie swoich projektów i pomysłów. W tym roku gościem specjalnym będzie Simon Sinek, światowej sławy ekspert w zakresie przywództwa. Podczas poprzednich edycji przemówienia wygłaszali między innymi David Cameron, Condoleezza Rice czy Madeleine Albright.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko