Naruszenie dóbr osobistych klienta banku

Wizerunek nierzetelnego kredytobiorcy może utrudniać konsumentowi dostęp do usług kredytowych, z których powszechnie korzysta się w życiu codziennym.

Publikacja: 25.10.2015 09:00

Naruszenie dóbr osobistych klienta banku

Foto: 123RF

Pomimo że polski system wymiany informacji kredytowej jest wysoko oceniany przez Bank Światowy, w praktyce obrotu dochodzi do naruszeń przepisów prawa w tym zakresie. Problem ten został dostrzeżony przez rzecznika praw obywatelskich, który w swoim piśmie z 23 lutego 2015 r. (V.7220.52.2015.EG) powiadomił prezesa Związku Banków Polskich o znaczącej liczbie skarg dotyczących m.in. niedopełniania przez banki obowiązku aktualizacji danych przekazywanych do Biura Informacji Kredytowej SA.

Zaskarżył rzecznik

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

ZUS
ZUS przekazał ważne informacje na temat rozliczenia składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Prawo karne
NIK zawiadamia prokuraturę o próbie usunięcia przemocą Mariana Banasia
Aplikacje i egzaminy
Znów mniej chętnych na prawnicze egzaminy zawodowe
Prawnicy
Prokurator Ewa Wrzosek: Nie popełniłam żadnego przestępstwa
Prawnicy
Rzecznik dyscyplinarny adwokatów przegrał w sprawie zgubionego pendrive'a