To oznacza, że w maju po raz pierwszy w historii tego wskaźnika, sięgającej 1997 r., więcej konsumentów ocenia stan gospodarki i swoich finansów pozytywnie, niż negatywnie.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, obliczany przez GUS na podstawie ankiety wśród konsumentów dotyczącej ich sytuacji finansowej i ważnych wydatków oraz sytuacji gospodarczej kraju, znalazł się w maju na poziomie 3,1 pkt. W kwietniu wynosił -0,8 pkt.

Skok tego wskaźnika z miesiąca na miesiąc o 3,9 pkt. też należy do rekordowych.

Powyżej zera, także po raz pierwszy w historii, znalazł się wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, odzwierciedlający oczekiwania dotyczące sytuacji finansowej gospodarstw domowych, ich oszczędności, a także sytuacji gospodarczej kraju i stopy bezrobocia. Wyniósł w maju 0,6 pkt, w porównaniu do -3,1 pkt w kwietniu.