Zdobywcę Złotej Palmy - film „Ja, Daniel Blake” Kena Loacha w trakcie festiwalu kupiła firma M2 Films. Premiera jesienią 2016, po okresie wakacyjnym.
Worek arcyciekawych tytułów ma w tym roku, zresztą podobnie jak w ubiegłym, Gutek Film. Ten ambitny dystrybutor już przed rozpoczęciem festiwalu miał prawa do wyświetlania w Polsce jedenastu (!) konkursowych filmów. Są wśród nich: wyróżniony nagrodą specjalną „American Honey” Brytyjki Andrei Arnold, uhonorowany za najlepszy scenariusz i najlepszą rolę męską dramat Asghara Farhadiego „The Salesman” i „Matura” Cristiana Mungiu, uznanego przez jury za najlepszego reżysera konkursu. Gutek Film ma również inne filmy konkursowe: „Sieranevadę” innego znakomitego Rumuna Cristiego Puiu, nowe obrazy Pedro Almodovara („Julietta”) i Bruno Dumonta („Slack Bay”). Ta sama firma pokaże polskim widzom przez większość krytyków uznany za najpiękniejszy film festiwalu, choć w przedziwny sposób niezauważony przez jury obraz Jima Jarmuscha „Paterson”, a także dokument tego samego autora „Gimme Danger”, którego bohaterem jest Iggy Pop. Także „The Neon Demon” – dzieło ekstrawaganckiego Nicolasa Windinga Refna – przez jednych wybuczane, przez innych chwalone jako odkrycie. A wreszcie świetnie przyjętego „Toniego Erdmanna” Niemki Maren Ade. I na koniec coś z Azji czyli „Służącą” sławnego Koreańczyka Parka Chan-wooka.
Nowy film braci Jeana-Pierre’a i Luca Dardenne „Nieznajoma dziewczyna” wprowadzi na polskie ekrany firma Aurora.
Prawdziwa uczta czeka widzów dzięki dystrybutorom z Hagi Films, którzy jeszcze przed festiwalem zapewnili sobie prawa do poruszającego filmu Xaviera Dolana „To tylko koniec świata”, nagrodzonego zresztą Grand Prix festiwalu.
Dramat o walce Afroamerykanów o równouprawnienie „Loving” Jeffa Nicholsa zaproponuje naszej publiczności UIP, inny przebój czyli „Tha Last Face” Seana Penna — Monolith Films.