Oferta Torpolu została wybrana przez PKP Polskie Linie Kolejowe jako najkorzystniejsza. Jej wartość to 840 mln zł netto czyli 1,03 mld zł brutto. To kontrakt w formule „buduj", jego realizacja potrwa 41 miesięcy.

- Mamy nadzieję na szybkie zakończenie procedury przetargowej i zawarcie umowy z zamawiającym. Jest to dla nas bardzo ważny projekt nie tylko ze względu na wartość, ale również ze względów logistycznych. W Koninie, niedaleko naszej siedziby, posiadamy bowiem bazę sprzętową, co będzie miało pozytywny wpływ na optymalne wykorzystanie parku maszynowego i kadry inżynierskiej - skomentował Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu. - W najbliższym czasie liczymy na kolejne kontrakty, gdyż obecne przygotowywanych jest kilkanaście ofert w ramach toczących się postępowań przetargowych – dodał.

Torpol podpisał też mniejszy kontrakt – o wartości 17,3 mln zł netto – na roboty na linii nr 395 Zieliniec – Kiekrz.

Wcześniej prezes Grabowski informował, że spółka ma podpisane kontrakty o wartości rzędu 300 mln zł brutto. Ponadto 1,5 mld zł to wartość przypadająca na postępowania, w których Torpol złożył najkorzystniejsze oferty. W samym styczniu spółka wzięła udział w ośmiu postępowaniach o wartości – według kosztorysów zamawiającego – 3,5 mld zł brutto.