Budowa i remont

5 tysięcy złotych za wykończenie dwóch pokoi

Cybernetyki 17, osiedle na warszawskim Mokotowie.
materiał inwestora
Firmy budujące nowe mieszkania nie mogą narzekać na brak klientów. Koniunktura na rynku wciąż jest dobra, inwestorzy pompują w rynek gotówkę.

Deweloperzy nie muszą ogłaszać superpromocji i opracowywać specjalnych strategii sprzedażowych. Na co więc mogą liczyć klienci?

Ambasador i ogródek

Trzy pakiety wykończenia mieszkań oferuje Bouygues Immobilier Polska (BIP). Deweloper położy podłogi, glazurę, terakotę, pomaluje mieszkanie, urządzi kuchnię i łazienkę. Z oferty można korzystać, kupując lokale na warszawskich i wrocławskich osiedlach firmy.

– Klienci chętnie wybierają nasze pakiety wykończeniowe, bo to wymierna oszczędność czasu i pieniędzy – mówi Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży w BIP. Do metra mieszkania trzeba dopłacić 500, 600 albo 800 zł.

BIP premiuje także klientów kupujących kolejne mieszkania z jej oferty. – Klient, który kupił w naszej firmie mieszkanie, dom albo lokal usługowy, i decyduje się na następną nieruchomość, dostaje kartę podarunkową o wartości nawet 7 tys. zł – mówi dyrektor. Można ją wykorzystać na zakupy w dowolnym sklepie. Na bon upominkowy mogą też liczyć uczestnicy programu „Ambasador", czyli klienci, którzy polecili nieruchomości BIP swoim znajomym.

– Na wrocławskim osiedlu Villa Alouette wszystkie mieszkania zostaną wyposażone w inteligentny system zarządzania, umożliwiający sterowanie np. ogrzewaniem z każdego miejsca na świecie za pomocą smartfona – zachęca Krzysztof Foder. Pytany, na co zwracają uwagę klienci, dyrektor z BIP mówi o dobrze zaprojektowanych częściach wspólnych i małej architekturze.

Pakiety wykończeniowe ma w ofercie także Dom Development. Wykończony lokal można kupić np. na warszawskim osiedlu Żoliborz Artystyczny. Ceny mieszkań w standardzie deweloperskim wahają się w tej inwestycji od 7,8 do 9,9 tys. zł za mkw. Do wykończenia mkw. lokalu trzeba dopłacić w zależności od standardu 480–1,3 tys. zł. Radosław Bieliński, rzecznik Dom Development, podkreśla, że jego firma niemal na każdym swoim osiedlu ma pulę mieszkań w okazyjnej cenie. – W niektórych inwestycjach proponujemy wykończenie mieszkania pod klucz w promocyjnej cenie 99 zł za mkw. – Oznacza to, że 50-metrowe mieszkanie można wykończyć za 4,9 tys. zł – mówi Radosław Bieliński.

Firma w okresowych promocjach daje też za darmo sprzęt AGD i ogródki.

– Dla klientów liczy się nie tylko cena mieszkania. Zwracają uwagę także na jakość nieruchomości, bezpieczeństwo inwestycji, atrakcyjność okolicy, komunikację – wskazuje rzecznik. Dodaje, że klienci chętnie korzystają także z doradztwa kredytowego. – Sprawdzają się także programy lojalnościowe dla klientów, którzy polecają mieszkania swoim znajomym – mówi Bieliński.

Garaż i stylista

Promocje organizuje także RED Real Estate Development. – Klientom, którzy kupią wskazane dwupokojowe mieszkania na warszawskim osiedlu Alpha Park, dostępne w programie „Mieszkanie dla młodych", oferujemy garaż za 1 zł – zachęca Teresa Witkowska, dyrektor ds. sprzedaży w RED Real Estate Development. – We Wrocławiu z kolei, w inwestycji Nowa Papiernia, wykończone apartamenty można kupić z rabatem w wysokości nawet 20 proc. W warszawskich i wrocławskich inwestycjach obowiązuje system płatności 20/80. 20 proc. klient płaci przy podpisaniu umowy, a pozostałe 80 proc. dopiero przy odbiorze kluczy – opowiada. Na poznańskim osiedlu Red Park deweloper proponuje klientom płatność w systemie 15/85.

– Klienci cenią darmowe pakiety wykończenia, pomoc stylisty wnętrz, dobry adres osiedla – komentuje Teresa Witkowska. – Część nabywców chce skorzystać z dopłat do kredytów w ramach „MdM". Do wzięcia są jeszcze pieniądze z puli przeznaczonej na 2018 rok.

Samych gołych ścian nie oferuje także Budimex Nieruchomości – poleca sprawdzone firmy wykończeniowe. – Decydując się na pakiet wykończeniowy przy zakupie nowego mieszkania, można starać się o kredyt na takie roboty – mówi Łukasz Taraszkiewicz, dyrektor z Budimeksu Nieruchomości. Jego firma w dwóch gdańskich inwestycjach (Oldnova, Garden Gates) przygotowała też pakiet usług dodatkowych.

– Są adresowane przede wszystkim do inwestorów. Wyspecjalizowane firmy wykończą apartament i będą zarządzać najmem. Mieszkania zostaną w pełni wyposażone w pościel, ręczniki, a nawet kapsułki do ekspresu do kawy – opowiada Łukasz Taraszkiewicz.

Inwestycja Garden Gates kusi też dodatkowymi udogodnieniami, np. ogrodem na dachu. Będą tam altanki i teleskop do podziwiania panoramy Starego Miasta i obserwacji nieba.

Według Zuzanny Kordzi, dyrektor ds. handlowych w ECO-Classic, klienci najbardziej cenią sobie możliwość negocjacji cen i rabaty. – Zawsze jesteśmy otwarci na rozmowy, niezależnie od sezonowych akcji promocyjnych – zapewnia dyrektor Kordzi.

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL