Marvipol Development, niepubliczna spółka zależna Marvipolu, która ma przejąć działalność deweloperską holdingu, złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny. Zarząd liczy, że w IV kwartale podział Marvipolu będzie już faktem.

Obecny Marvipol zmieni nazwę na British Automotive Holding i pozostanie generalnym importerem samochodów brytyjskiego koncernu JaguarLand Rover. Akcjonariusze spółki otrzymają papiery Marvipolu Development (w stosunku 1 do 1), które zostaną wprowadzone do obrotu na GPW.

- Jesteśmy na ostatniej prostej niezwykle złożonego i czasochłonnego procesu, jakim jest formalny podział Grupy Marvipol na dwa jednolite biznesowo, notowane na rynku głównym GPW podmioty. Złożenie prospektu emisyjnego otwiera finalny etap tego procesu, który, mamy nadzieję, przebiegnie już bardzo sprawnie. Chcielibyśmy, by debiut Marvipol Development nastąpił jeszcze w tym roku – mówi cytowany w komunikacie Mariusz Książek, prezes Marvipolu.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, podział ma na celu poprawę wyceny biznesów Marvipolu. W opublikowanym jesienią planie podziału segment deweloperski został wyceniony na 261,8 mln zł, a motoryzacyjny na 335,1 mln zł. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wartość akcji Marvipolu podwoiła się, do 530 mln zł.