Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Blogi

Długa jadłodajnia dla turystów

shutterstock
Kilka lat temu wieszczono, że ulice handlowe w Polsce będš coraz bardziej przypominać te w zachodniej Europie: zacznie przybywać luksusowych marek i salonów z drogš odzieżš.

Stało się inaczej. Przy takich ulicach w Warszawie 35 proc. lokali zajmuje dziœ gastronomia. Na Nowym Œwiecie jest to już aż 60 proc.

Spada za to udział najemców sprzedajšcych modę z wysokiej półki. „Nowy Œwiat ma szansę zyskać miano najdłuższej restauracji współczesnej Europy" – podsumowała celnie ekspertka z firmy doradczej CBRE.

Dlaczego tak jest? Po pierwsze, prestiżowe marki wchodziły do Polski wtedy, kiedy budowano już duże centra handlowe. Ich oferta była dla najemców atrakcyjniejsza niż niewielkich, ale drogich lokali przy ulicy. Po drugie, Nowy Œwiat to ulica odwiedzana głównie nie przez miejscowych, ale przez turystów, w dużej częœci zagranicznych i doœć zamożnych.

Oni nie przyjeżdżajš do Warszawy z myœlš o zakupach ubrań, butów czy biżuterii (bo to majš na Oxford Street w Londynie). U nas, na Nowym Œwiecie, interesujš ich pierogi z sieciowej jadłodajni.

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL