Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Blogi

Rynek dojrzewa powoli

Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak
Do wrzeœnia zarejestrowano o jednš trzeciš mniej jednoœladów niż rok temu. Najprawdopodobniej nadal jest to pokłosie zmiany przepisów sprzed trzech lat. Tyle że wtedy sprzedaż wystrzeliła, gdy uprawnienia do prowadzenie najmniejszych 125-tek uzyskała nowa grupa osób. Kto chciał, najprawdopodobniej kupił już takš maszynę, stšd spadek.
Dla odmiany wyraŸnie roœnie w Polsce najbardziej elitarna częœć rynku – motocykli ciężkich, z segmentu, w którym królujš niemieckie BMW, harleye-davidsony i yamahy, a za nimi suzuki i hondy. Ich udział w rynku się zwiększa, a właœciciele tych pojazdów najczęœciej również jeżdżš bardziej rozsšdnie. Widać więc, że roœnie liczba osób traktujšcych jazdę na motocyklu nie jako możliwoœć przemieszczania się, ale jako hobby. To także oznacza, że polski rynek dojrzewa. Kolejny powód do zadowolenia, tym razem wymuszony administracyjnie – że wœród nowo kupowanych jednoœladów nie ma już tych emitujšcych największe zanieczyszczenia. Co jednak różni polski rynek od zachodnich, to – tak samo jak w przypadku samochodów osobowych – że sprzedaż pojazdów używanych jest znaczšco większa niż nowych. W  tym roku – od stycznia do wrzeœnia – dwukrotnie. W tym przypadku więc niestety o dojrzewaniu rynku mówić nie możemy, bo jest ono bardzo powolne. Cieszy jednak powodzenie polskiej marki Romet Motors, która jest najpopularniejszš w kraju i to niekoniecznie z powodu niższej ceny niż jednoœladów produkowanych przez zachodnich i dalekowschodnich producentów.
ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL