Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Blogi

Klient szuka nowinek i wygody

materiały prasowe
Tradycyjny handel nie lubi zmian – jest w końcu tradycyjny. Na szczęœcie sš jeszcze oczekiwania klientów. To właœnie dzięki ich mocy sprawczej nie robimy zakupów w niedużych kantorkach rodem z powieœci Bolesława Prusa czy coraz częœciej stawiamy na dyskonty zamiast wielkich hipermarketów z lat 90. XX w. A klient XXI w. jest bardzo wymagajšcy.

Oczekuje, że sklep będzie nie tylko nowoczeœnie wyglšdał. Dlatego coraz więcej placówek naszpikowanych jest elektronicznymi gadżetami, a kolejne firmy wprowadzajš możliwoœć robienia zakupów np. z wykorzystaniem usług głosowych. Od ubiegłego roku klienci Walmartu mogš po prostu powiedzieć aplikacji Google'a, co chcieliby kupić, a ta zajmie się resztš. Podobne rozwišzania wprowadzajš w ostatnich miesišcach europejscy detaliœci, korzystajšc przy tym z narzędzi stworzonych przez... Amazona. To ironia losu, że tradycyjne sieci szukajš pomocy koncernu, którego lekceważona przez lata ekspansja doprowadziła wiele z nich do upadku. I potwierdzenie, że e-commerce to największe dziœ wyzwania dla handlu, również w Polsce.

Zmiany w rodzimej branży zaczęły się jednak na długo, zanim eksperci zaczęli mówić o wstrzšsach wywołanych efektem Amazona. Klienci majš coraz mniej czasu, nie tylko na robienie zakupów, dlatego w sklepach można też opłacić rachunki, wzišć pożyczkę (albo gotówkę w ramach usługi cashback), doładować telefon, kupić ubezpieczenie. A po załatwieniu wszystkich tych spraw wyczerpany klient zawsze może zjeœć parówkę w bułce, popijajšc goršcš kawš czy herbatš.

Niepowstrzymany rozwój e-handlu sprawił, że coraz ważniejsze miejsce wœród dodatkowych usług zajmuje odbieranie przesyłek kupionych w sieci. Ale – jak pokazujš przykłady z zagranicy – wydawanie paczek może stać się dla sprzedawców zajęciem tak absorbujšcym, że brakuje im czasu na... obsługę klientów. Może dlatego Biedronka, największa sieć handlowa w Polsce, zdecydowała się właœnie na umieszczenie w swoich dyskontach 2 tys. paczkomatów. Dla handlowego giganta oznacza to dodatkowe zyski, dla klientów – kolejnš sprawę, którš mogš załatwić przy okazji. To również kolejny cios wymierzony konkurencyjnym sieciom. Na ich odpowiedzi także powinni skorzystać klienci.

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL