Duże sieci stawiają teraz na małe sklepy

Potentaci w odpowiedzi na plany podatku obrotowego rozwijają nieduże placówki. Biedronka przerabia w ten sposób działające już sklepy.

Aktualizacja: 20.10.2015 10:09 Publikacja: 19.10.2015 22:00

Duże sieci stawiają teraz na małe sklepy

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Sieci zauważyły, że dla klientów nadal bardzo liczą się ceny, ale coraz bardziej oczekują oni, że sklepy powinny spełniać ich nowe oczekiwania. Szybko przybywa osób, które chcą tam kupić gorącą przekąskę, kawę, a nawet obiad do pracy. Chcą mieć wybór świeżych produktów, ale i oczekują takich usług, jak: doładowanie telefonu, płacenie domowych rachunków, wypłacanie gotówki.

Taka właśnie oferta zawiera się w określeniu convenience – najszybciej rosnącej części rynku handlowego. Symbolem tego sukcesu jest sieć Żabka. Szybko zaczęły powstawać kolejne, jak FreshMarket czy 1Minute, teraz w tę stronę idzie Biedronka.

Pozostało 86% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?