Rozwój, promocja i umiędzynarodowienie najbardziej innowacyjnych produktów i technologii wytworzonych w Polsce są kluczowymi celami jubileuszowej, XX edycji konkursu dla firm i jednostek naukowych, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. W 19-letniej historii konkursu zgłoszono ponad 800 innowacyjnych projektów, m.in. z branży farmaceutycznej, medycznej, elektronicznej i chemicznej. Kapituła nagrodziła dotychczas 49 projektów, a ponad 100 przyznała wyróżnienia.

W obecnej edycji Polskiego Produktu Przyszłości uczestnikami mogą być jednostki naukowe, przedsiębiorcy i konsorcja składające się z biznesu i nauki. Warunek – muszą prowadzić działalność na terenie Polski i przedstawić nowy, innowacyjny wyrób lub technologię.

Do konkursu, którego patronem jest „Rzeczpospolita", mogą zostać zgłoszone produkty doprowadzone co najmniej do etapu prac wdrożeniowych albo wdrożone do produkcji maksymalnie dwa lata przed dniem złożenia wniosku konkursowego. Zwycięzcy, oprócz tytułu Polski Produkt Przyszłości, zdobędą grant do 100 tys. zł, a wyróżnieni do 25 tys. zł. Przewidziano też dodatkowe nagrody: za produkt autorstwa młodego przedsiębiorcy (działającego na rynku nie dłużej niż trzy lata) oraz za produkty z obszaru ICT i ekoinnowacji. Zgłoszenia przyjmowane są do 6 października.