Ze słoweńskim lokalnym inwestorem, firmą Terme Maribor, podpisał umowę franczyzy na dwa hotele w centrum Mariboru – Mercure i ibis Styles.
Na razie hotele działają pod innymi markami. Istniejący Hotel Piramida z 76 pokojami zostanie przekształcony na Mercure z początkiem przyszłego roku. W podobnym terminie do sieci ibis Styles włączony zostanie 71-pokojowy Hotel Ortel. Obydwa mają być dostosowane do standardów obiektów koncernu Accor.
Hotele pod marką Mercure należą do hoteli klasy średniej, ale każdy z nich zachowuje indywidualny styl. Położone są w centrach miast lub w miejscowościach wypoczynkowych w 58 krajach. Marka ibis Styles natomiast, należąca do rodziny ibis, reprezentuje tańsze obiekty, w których śniadania i bezprzewodowy internet wliczone są w cenę pokoju.
Jak stwierdził Andrej Raković, dyrektor Terme Maribor, podpisanie umów franczyzowych z Orbisem ma wyznaczać nowy kierunek rozwoju Terme Maribor, z nastawieniem na branżę hotelarską. - Nawiązanie współpracy z renomowaną międzynarodową grupą hotelarską zapewni nam możliwość skorzystania z jej know-how i doskonalenia naszej oferty – powiedział Raković, cytowany w komunikacie Orbisu.
Słowenia to jeden z licznych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, które są celem międzynarodowej ekspansji Grupy Orbis. Jest ona wyłącznym licencjodawcą marek Accoru na takich rynkach jak Bośnia i Hercegowinia, Bułgaria, Chorwacja, Czarnogóra, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Macedonia, Mołdawia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Węgry i Polska. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. W najbliższych miesiącach Orbis planuje otwarcie 8 nowych hoteli w Rumunii, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Macedonii oraz na Węgrzech.